Jaguar I-Pace: eindelijk driefasig laden

Jaguar verfijnt zijn eerste elektrische model door hem een nieuw infotainmentsysteem aan te meten. Bovendien kan hij bij wisselstroomladen voortaan veel hogere vermogens aan.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 23 juni 2020
  • Elektrisch

Jaguar I-Pace: eindelijk driefasig laden

De groep Jaguar Land Rover trapte zijn elektrische offensief in 2018 af met de SUV I-Pace. Om het model up-to-date te houden wordt hij regelmatig op kleine puntjes gemoderniseerd. Eind vorig jaar kregen alle exemplaren bijvoorbeeld een gratis software-update die het rijbereik wat groter maakte.

Jaguar I-Pace: eindelijk driefasig laden

Vandaag schakelt het merk en versnelling hoger. Het nieuwe infotainmentsysteem Pivi Pro wordt namelijk in de elektrische SUV ingebouwd. Het is krachtiger en intuïtiever (de ergonomie is geïnspireerd op die van smartphones) waardoor openbare laadpalen, hun beschikbaarheid en de tarieven eenvoudiger te vinden zijn en een inschatting wordt gemaakt van de nodige laadtijd. De I-Pace krijgt verder een gratis 4G-abonnement waardoor je aan boord muziek kan beluisteren via Spotify, Deezer of TuneIn en regelmatig updates kan ontvangen (wegenkaarten, weer, verkeer enzovoort).

Jaguar I-Pace: eindelijk driefasig laden

Verder wordt de I-Pace wat mooier dankzij nieuwe esthetische toevoegingen zoals andere afwerkingen voor het radiatorrooster of de buitenspiegels, het Bright Pack en andere uitrustingspakketten of nieuwe lakkleuren. Qua uitrusting heeft de I-Pace nu ook een inductief laadpunt voor smartphones voorin, een nieuwe 360-gradencamera en een virtuele binnenspiegel.

Jaguar I-Pace: eindelijk driefasig laden

Maar de meest ‘praktische’ evolutie voor klanten zit hem in de nieuwe interne lader, die voortaan meer vermogen kan trekken omdat hij in drie fasen werkt. Deze lader van 11 kW (tegenover 7 kW voordien) geeft klanten de mogelijkheid om thuis aan een wallbox 53 kilometer stroom per uur te recupereren (6,8 uur van leeg naar 100 procent). Snelladen gaat nog steeds aan maximaal 100 kW (127 kilometer rijbereik per 15 minuten laden).

Jaguar I-Pace: eindelijk driefasig laden

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km