BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Vanaf 2023 zal de Italiaanse autobouwer geen auto’s meer verkopen met enkel een verbrandingsmotor...
De elektrificatie staat ook bij Lamborghini voor de deur! Ondanks de vraag van Italië om het gebruik van verbrandingsmotoren langer toe te laten voor de sportwagens die in het land gebouwd worden, moet het merk zich nu ook voegen naar de Europese wetgeving, net als andere merken. Daarom heeft Lamborghini beslist om de koe (of stier in dit geval) bij de horens te vatten en enkel nog geëlektrificeerde modellen aan te bieden vanaf volgend jaar! Die informatie is bevestigd door Stephan Winkelmann, de topman van Lamborghini, in een interview met Auto News Europe.
Maar geëlektrificeerd is niet hetzelfde als elektrisch. Benzine zal dus nog in de aderen van Lamborghini’s blijven stromen tot de tweede helft van het decennium, wanneer de eerste volledig elektrische auto van het merk zijn opwachting maakt. Lamborghini heeft trouwens niet minder dan 4 nieuwigheden op het programma staan voor dit jaar! Veel is er nog niet geweten daarover, maar logischerwijs zouden ze allemaal geëlektrificeerd moeten zijn.
De eerste plug-in hybride Lamborghini, die er misschien komt in de vorm van een Urus, is voorzien voor 2023. Het eerste elektrische model zou een vierzits/vierdeurs kunnen zijn die gemaakt is voor “dagelijks gebruik”, en waarover de autobouwer vorig jaar al sprak. Wordt het een SUV, een GT of een berline? Dat weet enkel Lamborghini...
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.