BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Mazda brengt subtiele, maar toch talrijke verbeteringen mee naar de MX-5 voor modeljaar 2024.
Na een eerste opfrisbeurt voor 2019, krijgt de 4e generatie nog een hele reeks verbeteringen voor 2024. Daarmee kan het model nog even mee tot de komst van een volgende geëlektrificeerde - of misschien wel volledig elektrische - generatie. Het is echter meteen duidelijk dat deze update subtiel blijft, toch op vlak van design.
Voor 2024 krijgt de Japanse roadster een lichtjes hertekende voorbumper, met onder meer een geïntegreerde sensor voor de nieuwe adaptive cruise control en de noodremhulp. Hij krijgt ook nieuwe LED-lampen voor- en achteraan. Voor de rest is het nog steeds overduidelijk een Mazda MX-5 ND. Aan boord wordt het centrale infotainmentschem voortaan 8,8 inch groot in doorsnede.
Ook op mechanisch vlak zijn de aanpassingen die Mazda heeft doorgevoerd voor de MX-5 2024 eerder licht, maar het zijn er wel veel. De constructeur heeft bijvoorbeeld de besturing van zijn roadster bijgepunt, net als zijn sperdifferentieel op de achteras, dat je standaard krijgt op de 2.0 en optioneel op de 1.5. Die laatste krijgt trouwens 3 kW (4 pk) extra, voor een totaal van 100 kW (136 pk).
Vanaf 2024 krijgt de Mazda MX-5 met handbak ook een nieuwe 'track'-modus. Met die modus geactiveerd, grijpen de elektronische veiligheidssystemen pas op het laatste nippertje in. Deze update wordt vanaf januari 2024 geïntroduceerd in Japan, alvorens hij geleidelijk wordt doorgevoerd op andere markten. We kijken al uit naar de Belgische lancering!
Ben jij op zoek naar een Mazda MX-5? Kies uit meer dan 45.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Mazda MX-5-zoekertjes nu hier:
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.