Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Een Nio ET7 met de nieuwe Ultra Long Range-batterij van 150 kWh is erin geslaagd om 1.044 km af te leggen met nog 3% op overschot!
William Li, oprichter, voorzitter en CEO van Nio, is onlangs van Shanghai naar Xiamen gereden achter het stuur van een ET7, de grote elektrische berline van de Chinese constructeur. Een rit van 1.044 km die op zich niet zo speciaal is. Behalve dat deze afstand is afgelegd zonder ook maar één keer op te laden, en dat dankzij de nieuwe Ultra Long Range-batterij van 150 kWh van het merk! Nog indrukwekkender: de auto had nog 3% over bij aankomst.
En er is nog meer goed nieuws, want deze nieuwe Ultra Long Range-batterij is niet enkel voorbehouden voor de ET7. Hij zou namelijk in alle modellen van het merk passen, inclusief de auto's die vandaag al op de weg zijn. Dankzij een abonnementsformule kunnen Nio-bestuurders namelijk hun lege batterij inwisselen voor een opgeladen unit of zelfs voor een groter batterijpakket. Een operatie die slechts enkele minuten duurt in de speciale wisselstations van het merk.
Op papier lijkt deze aanpak van Nio zeer interessant. Wat we nog niet weten, is hoeveel het gebruik van deze immense batterij van 150 kWh extra kost, en wie ervan zal kunnen profiteren. Er zijn momenteel 2.322 'Power Swap Stations' van Nio, maar 2.289 van die wisselstations staan in China, tegenover slechts 33 in Europa en nog geen enkele in België. Zullen Europese klanten ook deze pakketten van 150 kWh kunnen krijgen? Daarover is er nog niets bekend, en we wachten nog steeds op de komst van het merk naar onze markt...
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...