Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Liefhebbers van het steigerende paard mogen zich opmaken voor spectaculair nieuws: in 2013 lanceert Ferrari de opvolger van zijn topmodel Enzo. En die rijdt voor een deel op elektrische energie.
Ferrari’s nieuwe supersportwagen (codenaam F70) nadert de serieproductie en moet tegen 2013 klaar zijn. Een zogeheten mule (met onderhuids de techniek van het nieuwe model) werd door onze scoopfotograaf betrapt in het Italiaanse Maranello. Dat je van het ontwerp nog niet veel ziet, is een understatement. Dat blijft voorlopig nog een verrassing.
De Ferrari-aanhang zou nog meer verbaasd kunnen zijn door de technische keuzes van de Italiaanse ingenieurs. De vorige Enzo, die tussen 2002 en 2004 gebouwd werd, deed een beroep op een 6.0 V12 met 660 pk, maar de tijden zijn intussen veranderd. Er is sprake van een nieuwe V12-motor centraal achterin, hetzelfde blok als in de F12berlinetta, maar met ongeveer 800 paarden.
En daar blijft het niet bij. De V12-motor wordt gecombineerd met de hybridetechnologie Hy-KERS, een elektromotor die op verzoek een stevige duw in de rug geeft en nog eens 120 paarden tevoorschijn tovert. Volledig elektrisch rijden zou echter niet mogelijk zijn, dat is voor Ferrari een brug te ver.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.