Oeps, de Renault 5 Electric is uitgelekt!

Een reeks patenten gepubliceerd op de website van de WIPO heeft het definitieve uiterlijk van de Renault 5 E-Tech Electric onthuld. Oeps...

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 11 december 2023
  • Toekomst

De Renault 5 wordt nu al in de schijnwerpers gezet, nog voor zijn officiële onthulling die gepland staat voor de opening van het autosalon van Genève 2024, dat doorgaat vanaf 26 februari. Het was uiteraard nog niet gepland, maar een reeks patenten die het Franse merk heeft ingediend, zijn online verschenen op de website van de Wereldorganisatie voor de Intellectuele Eigendom (WIPO). Het mag echter geen verrassing zijn dat het definitieve model heel erg lijkt op de conceptcar uit januari 2021.

Renault 5 E-Tech krijgt twee laadpoorten

Al zijn er natuurlijk ook enkele verschillen te vinden tussen het productiemodel en de conceptcar. Die blijven echter beperkt, met bijvoorbeeld wat kleinere velgen, al hebben ze wel hetzelfde design. Nog een verschil is dat de productieversie van de Renault 5 E-Tech twee laadpoorten lijkt te krijgen, eentje op elk zijpaneel vooraan. Eentje om simpelweg op te laden en een bidirectionele lader voor V2G-functionaliteit (vehicle-to-grid)? Of een snellaadpoort aan één kant? Voor meer duidelijkheid zullen we nog even moeten wachten.

Tot 400 km autonomie of vanaf 25.000 euro

Op technisch vlak heeft Renault al bevestigd dat de 5 E-Tech twee verschillende batterijpakketten krijgt. Het grootste meet 52 kWh en zou de compacte Française in staat stellen om tot 400 km per laadbeurt te rijden. Het kleinere pakket meet slechts 40 kWh, maar zijn instapprijs zou dan weer zo'n 25.000 euro moeten bedragen. Een aanlokkelijk tarief! De eerste leveringen staan gepland voor de herfst van 2024. En dan valt het nog te bezien hoe Alpine deze Renault 5 E-Tech zal transformeren tot A290...

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via mail:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km