Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionagefotografen hebben een Mercedes betrapt die verdacht veel lijkt op een kleinere EQE. Zou dit zijn toekomstige kleine broertje kunnen zijn, de nieuwe EQC?
Na de EQS en EQE zou het binnenkort tijd moeten worden dat de Mercedes C-Klasse een elektrische variant krijgt. Een auto die onze spionnen net lijken te hebben gespot tijdens een uitje op het terrein van het ontwikkelingscentrum van Mercedes in Stuttgart! Volgen we de huidige naamgeving, dan zou deze nieuweling in het batterij-elektrische gamma van het merk de naam EQC moeten krijgen, aangezien de gelijknamige SUV uit het gamma gaat.
Hoe we weten dat dit om de toekomstige EQC gaat? Net als zijn grote broers heeft het prototype een zeer gestroomlijnd en rond koetswerk. Het gaat dus niet om een traditionele C-Klasse, maar wel een model van vergelijkbare grootte met een grote batterij in de bodem. Deze specifieke carrosserie moet het hem ook mogelijk maken om een recordautonomie te bereiken voor zijn segment. Inderdaad, net als de rest van het elektrische gamma van Mercedes.
Volgens onze bronnen zou deze toekomstige Mercedes EQC in 2025 in het gamma van het Duitse premiummerk moeten komen. Dan valt het nog te bezien welk elektrisch model van de volgende generatie als eerste voorgesteld wordt. De kleinere EQA berline, de elektrische tegenhanger van de CLA, zou namelijk in datzelfde jaar worden voorgesteld. 2025 belooft dus duidelijk een topjaar te worden voor elektrische Mercedessen.
Ben jij op zoek naar een elektrische Mercedes? Kies uit meer dan 45.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste elektrische Mercedes-zoekertjes nu hier:
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!