BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
In 2019 besliste Tesla om zijn eerste Europese Gigafactory te gaan bouwen in de buurt van de Duitse hoofdstad Berlijn. Al gauw stootte het project op lokaal protest, in de eerste plaats van milieubewegingen. En hoewel de rechtbank de autobouwer vrij snel weer toelating gaf om verder te bouwen, lijkt de fabriek nu in de laatste rechte lijn naar de finish te stranden. Er zijn namelijk twee problemen opgedoken: ten eerste is de Duitse overheid plots niet meer zo scheutig om Tesla de toelating te verlenen om auto’s te beginnen bouwen, en daarnaast loopt de constructeur vertraging op met de bouw van een batterijfabriek vlak naast de autofabriek in Berlijn, ook weer omdat de overheid treuzelt met het uitreiken van de nodige vergunningen. Het uitstel loopt al op tot meer dan een half jaar: oorspronkelijk zouden de eerste Europese Model Y’s in juli van dit jaar van de band moeten rollen, maar ondertussen is de geplande opstartdatum verschoven naar “begin 2022”.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.