BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Toen Japan begin december aankondigde na te denken over een verbod op personenwagens met brandstofmotoren, schreven we al dat dit nieuws waarschijnlijk op weinig enthousiasme zou worden onthaald door de lokale auto-industrie. Toyota-baas Akio Toyoda is de eerste om boos te reageren. De CEO van de grootste autobouwer ter wereld (in productievolume) gaf een week later namelijk een persconferentie waarin hij de “overdreven hype rond elektrische voertuigen” op de korrel nam. Hij kwam met dezelfde argumenten als een studie die recent in het Verenigd Koninkrijk verscheen en waarvan ondertussen al bewezen is dat het om een smeercampagne op kosten van Aston Martin ging: elektrische auto’s lijken volgens hem alleen maar schoon omdat ze geen vervuilende stoffen uitstoten tijdens het rijden, maar de elektriciteit moet ook ergens worden opgewekt. Ondertussen is nochtans al lang aangetoond dat EV’s zelfs met ‘grijze stroom’ nog steeds beter zijn voor het klimaat dan fossiele voertuigen.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...