Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Japanse constructeur lijkt zijn luide verzet tegen de opkomst van de elektrische auto te staken en pompt 11 miljard in batterijen.
Toyota, en dan vooral zijn CEO Akio Toyoda, heeft de voorbije maanden heel duidelijk laten blijken dat het geen zin had in de elektrische auto en deinsde er niet voor terug om een aantal dubieuze praktijken te hanteren om de EV-golf tegen te houden. Zo verspreidde de Japanse gigant onwaarheden rond de koolstofbalans van elektrische auto’s en gaf het zelfs veel geld aan een Amerikaanse campagne om de democratische verkiezing ongedaan te laten maken van president Joe Biden – een groot voorstander van elektromobiliteit.
De rest van de autosector en de regelgevers van de wereld zijn weinig onder de indruk van Toyota’s verzet en gaan volop voor elektrische aandrijving, zodanig zelfs dat de aandeelhouders van de Japanse gigant ermee gedreigd hebben om Akio Toyoda te laten afzetten als er geen koerswijziging komt. Dat heeft blijkbaar indruk gemaakt, want plots laat Toyota weten dat het tegen 2030 liefst 11 miljard dollar wil pompen in de productie van batterijen voor elektrische auto’s. Over 10 jaar wil de constructeur 200 GWh aan accu’s hebben geproduceerd, wat overeen zou komen met meer dan 3 miljoen EV’s per jaar. Van een radicale koerswijziging gesproken…
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...