MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Met een krap budget maar verbeelding op overschot ontwikkelt Giorgio Pianta, de testpiloot van het huis, een prototype met vierwielaandrijving. Net zoals Citroën vele jaren eerder met zijn 2CV Sahara kiest de Italiaan voor een behoorlijk originele oplossing: een tweede motor op de achteras. Om heel eerlijk te zijn heeft die achteras meer van een vooras die 180 graden is gedraaid.
Achterin ligt dezelfde motor als voorin: een 2.0-viercilinder Volumex (met compressor). Het gecombineerde vermogen ligt tussen de 270 en de 300 pk. De eerste tests zijn echter teleurstellend: de auto is loodzwaar en de achtermotor kampt met oververhittingsproblemen. Het idee wordt dus geschrapt, maar Lancia neemt wel een paar ideeën van het concept over in de straatversie van zijn nieuwe rallywagen, de Delta S4, zoals de velgen en de motorinplanting. En gelukkig heeft de Fiat-groep het prototype van de Bimotore zorgvuldig bewaard.Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...