Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Volkswagen was van plan om deze minibus T1 met elektrische verbouwing samen met de specialisten van eClassics voor te stellen op het Techno Classica-salon van volgende week. Die beurs is echter afgelast en daarom tonen de Duitsers hem op het internet. Maar het beste nieuws is dat het niet bij één exemplaar blijft: “Een belangrijke boodschap voor alle fans van de Combi en van elektromobiliteit: […] je zal hem ook echt kunnen kopen!”, zo laat VW weten.
Technisch gezien is de 44 pk en 102 sterke viercilinder van de T1 uit 1966 vervangen door een elektromotor van 83 pk en 212 Nm. De T1 heeft daarnaast een batterij van 45 kWh, die goed moet zijn voor een rijbereik van meer dan 200 kilometer. Die batterij kan aan wisselstroom worden opgeladen aan een vermogen van tot 22 kW. Snelladen aan gelijkstroom kan aan 50 kW, wat volstaat om 80 procent lading te recupereren in 40 minuten.
De ophanging, de remmen, het interieur en elektrische uitrusting (met onder meer ledlampen) worden ook gemoderniseerd. Het enige minpuntje is dat Volkswagen voor de elektrische conversie een startprijs aankondigt van 64.900 euro. Misschien toch beter wachten tot de productieversie van de elektrische minibus ID.BUZZ in 2022 op de markt komt?
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.