Volkswagen gooit reddingsboei naar dieselmotor

De constructeur laat weten dat zijn meest recente dieselmotoren op een nieuw soort biobrandstof kunnen werken.

  • Troubleyn  Bert Troubleyn Bert
  • 20 december 2021
  • Sector

De jongste dieselmotoren met vier cilinders van Volkswagen zijn allemaal klaar om op parafinebrandstof te lopen, zo laat de constructeur weten in een persbericht. Dat is een halfsynthetische brandstof die de CO2-uitstoot bij het rijden reduceert met 70 tot 95 procent.

Waar kan je die brandstoffen tanken?

Onlangs liet brandstofboer Q8 weten voortaan HVO100 aan te bieden in een klein aantal van zijn tankstations. HVO100 is een parafinebrandstof, maar Q8 verzekert ons dat alle dieselmotoren dit goedje kunnen verbranden. Andere parafinebrandstofsoorten zijn NEXTBTL en CARE-diesel, die nog niet publiek verkrijgbaar zijn in België, maar wel door een aantal grotere bedrijven worden gebruikt om hun wagenpark te tanken. Kunnen parafinebrandstoffen of andere alternatieven de verbrandingsmotor redden? Daar lijkt lang niet iedereen van overtuigd


Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Volkswagen ? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Volkswagen zoekertjes nu hier:


Meer lezen over:

Troubleyn  Bert
Over de auteur: Troubleyn Bert Bert Troubleyn kreeg de liefde voor de auto door zijn moeder ingelepeld. Hij is vooral geboeid door technologische innovatie en door de feiten achter de hypes.
Dat uit zich in een garage waar een hedendaagse elektrische auto broederlijk naast een BMW 8-Reeks uit 1992 staat.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km