Volkswagen: opnieuw fysieke knoppen op het stuur

Die liet het merk de laatste jaren steeds vaker achterwege. En daar was niet iedereen blij mee.

  • Henckaerts  Arnaud Henckaerts Arnaud
  • 25 oktober 2022
  • Divers
  • 5.091 weergaven

De stuurwielen van Volkswagen gaan er binnenkort anders uitzien, met opnieuw de goeie ouwe fysieke knoppen van weleer. In veel modellen van het merk zijn die op dit moment vervangen door aanraakgevoelige oppervlakken, maar die zijn niet altijd even makkelijk te vinden en te bedienen zonder je ogen van de weg te halen.

LinkedIn

Het kan misschien een een kleine aankondiging lijken, maar het zal ongetwijfeld heel wat Volkswagen-eigenaars blij maken die een hekel hebben aan het huidige systeem. En dat is het idee achter de LinkedIn-post van Thomas Schäfer, die sinds deze zomer aan het roer staat bij het merk. Hij wil van Volkswagen het meest gewilde merk maken voor duurzame mobiliteit, en daarvoor luisteren naar de verzuchtingen van klanten, die onder andere eenvoudig te bedienen auto’s willen.


Breder plan

Je zou het kunnen zien als een toegeving aan de kritiek dat Volkswagen de laatste jaren teveel gefocust heeft op technologische oplossingen die wel werken voor het merk zelf, maar niet noodzakelijk voor de klanten. Misschien dan ook maar eens denken aan een eenvoudigere bediening van de temperatuurcontrole dan via aanraakstrookjes? Maar de fysieke knoppen waren natuurlijk maar een onderdeel van de boodschap. Zo zegt Schäfer ook dat er nog meer ingezet zal worden op elektrische auto’s en digitalisering, onder andere in de vorm van online verkoop, en dat het design spannender wordt.


Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Volkswagen? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Volkswagen-zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Henckaerts  Arnaud
Over de auteur: Henckaerts Arnaud Of het nu een stadsautootje is, een sportwagen of een oldtimer... Arnaud heeft een zwak voor auto's met karakter. En dat mag gerust een Fiat Panda zijn van een jaar of 40 oud! Limburger in hart en nieren, dus de weg naar huis is zelden de snelste, wel de leukste.
Foto's ©: Volkswagen.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Geflopt model: de Reliant Scimitar SS1, een vergeten zonderling

Geflopt model: de Reliant Scimitar SS1, een vergeten zonderling

In de moderne autogeschiedenis bekleedt Reliant een heel bijzonder plaatsje. Nadat het merk naam had gemaakt met auto's op drie wielen, en later met mooie shooting brakes in kunststof, beslist het om te investeren in roadsters. We schrijven begin jaren '80 en – op papier althans – lijkt dat een geweldig idee!

Top 10 van de populairste elektrische auto’s in Europa

Top 10 van de populairste elektrische auto’s in Europa

Twee modellen van hetzelfde Amerikaanse merk domineren afgetekend het klassement van de verkoop van elektrische auto’s op het Oude Continent.

BMW X5 en X6, verlichte neus en meer rijbereik

BMW X5 en X6, verlichte neus en meer rijbereik

De elektrificatie wordt naar een hoger niveau getild, met plug-in hybrides die een elektrisch rijbereik bieden van meer dan 100 km.

De nieuwe Porsche Cayenne: dit weten we al

De nieuwe Porsche Cayenne: dit weten we al

De derde generatie van de Cayenne krijgt in de lente een update. Dit is wat we er nu al over weten.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Manueel

€ 28.990
2021
32.000 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Manueel

€ 6.999
2014
214.750 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km