Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Het past bij de tijdsgeest: de meeste merken kondigen vandaag aan dat ze op termijn volledig elektrisch gaan. Na bijvoorbeeld Audi of Jaguar neemt nu ook Volkswagen positie. De Europese wetgeving laat hen ook weinig keuze. De Unie dwingt autobouwers om hun uitstoot tegen 2030 met 60 procent te verminderen, en tegen 2035 mogen ze niets meer uitstoten.
De Europeanen zullen deze elektrische omwenteling als eersten volledig zien voltrekken, voor de Amerikanen en dan de Chinezen: “In Europa staken we alle activiteiten rond wagens met verbrandingsmotor tussen 2033 en 2035. In de Verenigde Staten en China is dat iets later,” kondigt commercieel directeur Klaus Zellmer aan. De Duitse autobouwer legt zichzelf forse doelstellingen op, want tegen 2030 hoopt VW dat 70 procent van zijn Europese verkoopcijfers van puur elektrische modellen komen.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.