Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Op 12 november onthult Volvo de EM90, een premium elektrische monovolume met 7 zitplaatsen.
Belofte maakt schuld: Volvo gaat inderdaad een premium elektrische monovolume op de markt brengen! Deze EM90 krijgt een volledig elektrische aandrijflijn, terwijl de constructeur nog meegeeft dat het interieur zal lijken op "een echte Scandinavische leefruimte". We kijken er al naar uit. Met de Denza D9, Maxus Mifa 9, Mercedes EQV en nog de Volkswagen ID. Buzz met lange wielbasis, begint de markt voor elektrische monovolumes stilaan vorm te krijgen.
De Geely-groep heeft al een premium elektrische monovolume met 7 zitplaatsen in zijn enorme portefeuille zitten: de Zeekr 009. Dit model van 5,21 m lang en een wielbasis van 3,2 m wordt enkel verkocht in China en heeft een batterijpakket tot wel 140 kWh groot! Voldoende capaciteit om zijn twee elektromotoren van maximaal 545 pk en 700 Nm gedurende 822 km aan te drijven, toch volgens de vrij optimistische Chinese testcyclus. Zou de EM90 even goed kunnen scoren?
Zoals heel wat andere modellen in deze klasse, is deze EM90 eerst en vooral bedoeld voor het Chinese publiek, dat er wel van houdt om vervoerd te worden in deze ruime en luxueuze wagens. Maar het is mogelijk dat het niet exclusief voor deze markt is gereserveerd. Afspraak op 12 november voor de officiële presentatie en om meer over het model te weten.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.