Heel wat nieuwigheden op komst binnen de VW-groep

De Volkswagen ID.7 krijgt een GTX-versie, Skoda onthult meer over zijn toekomstige Superb en Kodiaq en de Cupra UrbanRebel gaat in productie als de Raval!

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 12 mei 2023
  • Toekomst

Nu is het officieel: de Volkswagen ID.7 krijgt een meer sportieve GTX-versie. Een nieuwtje dat geen grote verrassing mag zijn, we vermoedden het namelijk al bij zijn presentatie. Vermoedens die alleen maar versterkt werden toen we het model als breakversie betrapten. Net als de huidige ID.4 en ID.5 zal de ID.7 GTX een meer agressieve look krijgen, maar vooral een tweede elektromotor waarmee hij vierwielaandrijving krijgt. Het model wordt officieel voorgesteld op het autosalon van München, dat de deuren opent op 5 september.

Einde wintertests Skoda Superb en Kodiaq

Skoda laat nog niets los over hun techniek, maar het merk kondigt wel aan dat de Superb en Kodiaq hun wintertraining succesvol hebebn afgerond. Info die gepaard gaat met enkele sfeerbeelden, waarmee we een eerste indruk krijgen van de vormen van de twee Tsjechische modellen. Ze worden officieel voorgesteld in de herfst van 2023 en krijgen de beschikking over een breed scala aan motorisaties: benzine, diesel én plug-inhybride.





Cupra UrbanRebel wordt Raval

Het laatste nieuwtje binnen de Duitse groep, is dat de conceptcar Cupra UrbanRebel in productie gaat als de Raval. De elektrische stadswagen is de Spaanse tegenhanger van de VW ID.2 en wordt eveneens gebaseerd op een nieuwe en kleinere versie van het MEB-platform. We vermoeden een vermogen van 226 pk en een rijbereik van ongeveer 450 km. Het valt nog te bezien of ook de Raval beschikbaar zal zijn vanaf ongeveer 25.000 euro wanneer hij in 2025 in productie gaat in de Martorell-fabriek.



Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via mail:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km