Ford
Ford gaat binnenkort de bestelboeken openen van zijn iconische Bronco op enkele Europese markten, waaronder België. Maar je zal je moeten haasten, want er zijn er niet genoeg voor iedereen!
Twee van de drie auto’s, uit de collectie van een overleden Nederlandse verzamelaar, beschikken over een uitzonderlijk palmares in de autosport!
Bart Rosman was een doorgewinterd Nederlands verzamelaar. Als liefhebber van verfijnde klassiekers en Bugatti-historicus kende hij zijn bolides tot in de puntjes, wist hij perfect hoe hij ze moest gebruiken en was hij één van de referenties in het afstellen van motoren. Toen hij in september 2021 overleed, verloor de klassiekerwereld een grote meneer. Het Franse veilinghuis Artcurial verkoopt op 3 februari in Parijs deze 3 exemplaren uit zijn collectie.
De Ferrari 340 was in zijn tijd een echt monster. Met zijn indrukwekkende 4,1 liter grote V12 en een eerder archaïsche ophanging is deze brutale Ferrari 340 America een absolute zeldzaamheid. Het was destijds trouwens de krachtigste in de Ferrari-catalogus! Dit exemplaar beschikt over een historiek zonder verrassingen en nam in 1951 onder andere deel aan de 24 Uren van Le Mans. Hij was al sinds 1975 in het bezit van de Nederlandse verzamelaar, en zijn waarde wordt geschat op tussen de 5 en 8 miljoen euro!
![]() | ![]() |
De Bugatti Type 43 Grand Sport wordt met zijn 8-in-lijn met compressor door heel wat specialisten beschouwd als één van de beste vooroorlogse Bugatti-modellen. Het is een opwindende machine die je met zijn zware achtcilinderroffel kippenvel bezorgt. Dit exemplaar zou één van de beste nog bestaande exemplaren zijn: helemaal authentiek (zeldzaam voor een Bugatti uit die tijd), met een mooi patina en voorzien van een absoluut perfecte historiek. Bovendien draait hij als een klok en gaat hij als een speer! De waarde van de auto wordt geschat op tussen de 1,2 en 1,8 miljoen euro.
![]() | ![]() |
De Bugatti 35 is zonder twijfel het meest bekende vooroorlogse model van Bugatti. Verfijnd, gestroomlijnd, licht en aangedreven door motoren die even performant zijn als muzikaal, … en vooral ook heel mooi. De Bugatti’s 35 werden getrakteerd op een uitzonderlijke afwerking, waardoor hun eigenaars zonder aanpassingen of extra tuning konden deelnemen aan motorsportwedstrijden. Ook dit exemplaar beschikt over een perfecte historiek (het was ooit eigendom van Baron George Philippe de Rothschild), en daarnaast ook een mooi palmares, met onder andere een vierde plek in de Grand-Prix van Monaco in 1929. Sinds 1931 werd er niets meer aan aangepast, wat betekent dat dit waarschijnlijk één van de meest authentieke nog bestaande exemplaren is. De prijs van deze Bugatti wordt geschat op tussen de 2,5 en 3,5 miljoen euro.
![]() | ![]() |
Vond je dit artikel interessant en wil je steeds het laatste autoadvies, autoweetjes en tips meteen in je mailbox? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Ford gaat binnenkort de bestelboeken openen van zijn iconische Bronco op enkele Europese markten, waaronder België. Maar je zal je moeten haasten, want er zijn er niet genoeg voor iedereen!
Het is gemakkelijker dan ooit om een Model S, 3, X of Y te testen. Je moet enkel een afspraak maken op de site van Tesla, ter plaatse eens bellen en je bent binnen.
Ja, je kan al met een Jaguar rijden voor een zeer schappelijke prijs. Maar is dat wel een goed idee?
Audi België heeft samen met Daniel Ost, de Belgische meesterbloemist, een prototype ontwikkeld om een plant in de auto te houden. Als het idee aanslaat bij de klanten, zal dit plantje ook aangeboden worden als accessoire.