MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Het merk met de 4 ringen laat het segment dan toch niet voor wat het is
In februari kondigde Audi-topman Markus Duesmann in de Duitse krant Handelsblatt nog aan dat de A1 zou verdwijnen, net als de Q2: “We gaan ons gamma naar onderen toe beperken en uitbreiden naar boven toe.” Een stelling die vandaag enigszins tegengesproken wordt door Oliver Hoffmann, die aan het hoofd staat van het technische departement van het merk. De man, die ingenieur is van opleiding, vertelde aan het magazine Automobilwoche dat het merk plant om “de belangrijkste segmenten te elektrificeren tegen 2027”, waaronder ook “het A-segment, waar we een duidelijke nood zien aan premium elektrische voertuigen in de toekomst.”
We weten dat de eerste 100% elektrisch ontwikkelde Volkswagen in 2025 op de markt komt. Een VW ID.2 waarvan ook versies terug te vinden zullen zijn in de catalogi van Skoda en Seat. Audi volgt blijkbaar ook met een model dat op het nieuwe platform van elektrische voertuigen gebouwd zal worden, dat in 2026 gelanceerd wordt in het kader van het door de VW-groep aangekondigde Trinity-project.
Hoffman gaf geen verdere details over het project. Het is meer dan waarschijnlijk dat het model een volledig nieuw concept wordt, de eerste 100% elektrische stadswagen ontwikkeld door de ingenieurs in Ingolstadt.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...