BMW
Onze spionagefotografen hebben een BMW 5 Reeks Touring betrapt die zowel was voorzien van camouflage als van een zwaailicht van de politie!
Audi verbetert de energetische efficiëntie van zijn twee grote TFSI e quattro plug-in hybride SUV’s. Daarmee daalt hun gehomologeerde CO2-uitstoot onder de grens van de 50 g/km.
Audi heeft het elektrische gedeelte van zijn twee grote plug-in hybride SUV’s herwerkt om ervoor te zorgen dat ze onder de symbolische grens duiken van de 50 gram CO2 per kilometer (die in België gebruikt wordt om “valse hybrides” te onderscheiden op fiscaal vlak).
Concreet kan de lithium-ion batterij in de Q7 en Q8 voortaan netto 14,4kWh energie opslaan op een brutocapaciteit van 17,9 kWh. De evolutie is dus eerder beperkt, want Audi kondigde bij de lancering een capaciteit aan van 17,3 voor de Q7 plug-in en 17,8 kWh voor de Q8 plug-in.
Er worden nog steeds twee vermogensvarianten aangeboden: 50 TFSi e en 60 TFSI e. In beide gevallen zit er nog steeds een 340 pk sterke 3.0 liter benzine in het vooronder. De Q7 en Q8 55 TFSI e quattro beschikken dankzij de hulp van een elektromotor over een totaal systeemvermogen van 381 pk en een koppel van maximaal 600 Nm. De sportievere Q7 en Q8 60 TFSI e quattro doen het met een totaal vermogen van 462 pk en 700 Nm koppel.
![]() | ![]() |
De aanpassingen aan de batterij zorgen ervoor dat (zo goed als) alle versies voortaan onder de grens van de 50 g/km zitten.
Concreet bedraagt het gehomologeerde CO2-cijfer van de Audi Q7 55 TFSI e quattro en 60 TFSI e quattro respectievelijk 46 en 47 g/km. Bij de Q8 SUV coupé dalen de homologatiecijfers naar 49 g/km en 52 g/km voor dezelfde motorversies.
Ben jij op zoek naar een hybride Audi? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste zoekertjes voor hybride Audi-modellen nu hier:
Onze spionagefotografen hebben een BMW 5 Reeks Touring betrapt die zowel was voorzien van camouflage als van een zwaailicht van de politie!
De Tesla Model 3 krijgt opnieuw een sportieve topversie in de eerste helft van volgend jaar. En het zou de moeite moeten zijn...
De Dacia Duster is terug voor een derde generatie. Deze keer krijgt hij een stoere en opvallende look die als twee druppels water lijkt op de Bigster-conceptcar uit 2021!
Kia heeft de Sorento grondig herzien voor 2024 met een nieuwe look voor zowel het koetswerk als het interieur.