Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De zestig juryleden van COTY (Car Of The Year) geraakten er bijna niet uit: de Jaguar I-Pace en de Alpine A110 kregen een gelijk aantal punten. De knoop moest dus worden doorgehakt.
Elk jaar wordt op het salon van Genève de Europese auto van het jaar verkozen. Vorig jaar ging de Volvo XC40 met de overwinning aan de haal, dit jaar waren er zeven finalisten. De strijd tussen Jaguars elektrische SUV I-Pace en Alpines sportieve coupé A110 was intens: beide modellen stonden bovenaan met 250 punten, net voor de Kia Ceed (247 punten) en Ford Focus (235 punten).
Om de knoop door te hakken werd er gekeken naar het aantal journalisten dat de Jaguar of de Alpine op de eerste plaats had gezet. Uiteindelijk bleek de Jaguar I-Pace 18 stemmen te halen, de Alpine A110 16 stemmen. Het is de eerste keer dat Jaguar een “Car Of The Year”-overwinning binnenhaalt.
1. Jaguar I-Pace: 250 punten
2. Alpine A110: 250 punten
3. Kia Ceed: 247 punten
4. Ford Focus: 235 punten
5. Citroën C5 Aircross: 210 punten
6. Peugeot 508: 192 punten
7. Mercedes A-Klasse: 116 punten
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...