Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Stellantis heeft stilletjes een eerste beeld van de toekomstige goedkope elektrische Citroën onthuld. Die gaat de concurrentie aan met de Renault 5 en de Volkswagen ID.2, en dat vanaf begin 2024.
We hebben de neiging om niet te veel aandacht te spenderen aan de talloze documenten die de autoconstructeurs publiceren over hun financiële resultaten - dat is voor de aandeelhouders en voor de economische vakpers. Maar dat is duidelijk een slechte beslissing, want af en toe zit er tussen de rijen cijfers en resultaten een schat aan nog niet eerder onthulde informatie. Zoals in dit document dat Stellantis onlangs publiceerde, bijvoorbeeld.
In het deel gewijd aan het toekomstige "aantrekkelijke en betaalbare elektrische aanbod" van de groep, zien we namelijk een afbeelding van de toekomstige Citroën ë-C3 naast de nieuwe Fiat 600e en Topolino.
Dat sluit aan bij wat Thierry Koskas, de CEO van Citroën, onlangs onthulde over de komst van een elektrische SUV van ongeveer 4 meter lang en een vanafprijs van minder dan 25.000 euro in het gamma van het Franse merk. Een prijsstelling die nogmaals wordt bevestigd in dit document, waarin klaar en duidelijk een prijskaartje van "onder de 25.000 euro" staat.
Het document verklapt ook wanneer het model wordt gelanceerd in Europa: begin 2024. Dat is op tijd om de Renault 5 Electric het vuur aan de schenen te leggen... en om de Volkswagen ID.2 vooraf te zijn, net als zijn evenknieën van Skoda en Cupra, die pas in 2025 worden verwacht.
Deze eerste afbeelding toont ook dat het nieuwe model zich tenminste gedeeltelijk inspireert op de look van de recente Oli-conceptcar. Toch op zijn minst wat zijn lichtsignatuur betreft.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.