Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dat heeft Alfa-topman Jean-Philippe Imparato bevestigd aan Automotive News.
Gisteren hadden we het al over de toekomstplannen van Fiat, vandaag is het de beurt aan één van de andere Italiaanse merken uit de Stellantis-stal, Alfa Romeo. Jean-Philippe Imparato, de CEO van het merk, heeft bij Automotive News immers meer verteld over de toekomst van autobouwer. Zo komt er in 2027 een luxueuze SUV boven de Stelvio, die het moet opnemen tegen de grotere Duitse premium SUV’s. En hij wordt 100% elektrisch, want vanaf 2025 krijgt elk model van het merk met het ‘cuore sportivo’ een pacemaker onder de kap.
En dat geldt dus ook voor de opvolger van de Giulia, die waarschijnlijk opnieuw een berline-koetswerk krijgt, of toch minder hoog op zijn poten zal staan dan een traditionele SUV. Volgens Imparato moet Alfa Romeo immers niet een merk van enkel SUV’s worden. Goed nieuws voor de meer traditionele liefhebbers van de autobouwer uit Milaan. Over een sportieve coupé, ooit het handelsmerk van Alfa Romeo, werd met geen woord gerept.
Maar uiteraard is er ook SUV-nieuws. Terwijl het nog wachten is op de marktlancering van de Tonale, die we al in avant-première konden ontdekken, komt er in 2024 een nog compactere SUV die de eerste 100% elektrische Alfa Romeo moet worden. Toch zou hij eerst ook met geëlektrificeerde verbrandingsmotoren op de markt komen, kwestie van de overgang wat makkelijker te doen verteren.
Ben jij op zoek naar een Alfa Romeo? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Alfa Romeo-zoekertjes nu hier:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.