
Het is lang niet de eerste keer dat we het hebben over de Hyundai Ioniq 6. Maar tot nu toe deden we dat aan de hand van de cijfers die de autobouwer beetje bij beetje vrijgaf: rijbereik, Cx, verbruik, afmetingen, enz. Nu kunnen we je onze eerste indrukken geven, nu we hem eindelijk in levenden lijve gezien hebben!

Groter dan hij oogt
Met een lengte van 4,86 m is de Ioniq 6 even groot als een Renault Espace, een Skoda Superb of een Volkswagen Arteon. Met andere woorden: hij is groot! Maar hij weet zijn afmetingen goed te verbergen en ziet er minder imposant uit dan hij in werkelijkheid is. Dat komt waarschijnlijk door de korte neus en het lage dak. Kortom, door zijn uitstekende aerodynamica. Binnen krijgen we echter een heel ander beeld!
Royaal veel ruimte! Of toch bijna...
Dankzij de wielbasis van bijna 3 meter is de ruimte achterin royaal! In ieder geval voor de benen... Door de aflopende daklijn flirt het hoofd van meer dan 1,8 meter grote passagiers op de tweede rij al met het plafond.... Zijn bagageruimte is ook royaal, maar zonder grote achterklep is de toegang beperkt. De materialen, afwerking en schermen zijn uitstekend en de algehele uitstraling is meer premium dan in zijn kleine broertje, de Ioniq 5.

We weten bijna alles
Zie je de camera's in plaats van de spiegels? Als je geen fan bent van deze technologie, moet je weten dat de Ioniq 6 in België standaard traditionele zijspiegels zal hebben. Een aantal stukjes informatie ontbreekt nog voor onze markt, zoals de prijzen en beschikbaarheid! Nog even geduld en we kunnen je echt alles vertellen over deze veelbelovende Hyundai.

Op zoek naar een nieuwe wagen?
Ben jij op zoek naar een elektrische auto? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste elektrische autozoekertjes nu hier:
Over de auteur: Vanhouche Sébastien
Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.
Foto's ©: Sébastien Vanhouche.