Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Voor zijn tragische ongeval heeft Ken Block zich nog een laatste keer kunnen amuseren met zijn Audi Hoonitron in de straten van Mexico voor de tweede editie van Electrikhana.
De allerlaatste Gymkhana van Ken Block werd afgelopen maand aangekondigd door zijn vrienden van bij Hoonigan en is nu te zien op het wereldwijde web. De Amerikaanse piloot heeft zich kunnen amuseren door rubber te verbranden in de parkings, straten en zelfs op de luchthaven van Mexico City, en het was geen klein beetje rubber! Voor deze klus had hij dan ook zeer geschikt gereedschap mee, want net als in de vorige Electrikhana zat Block achter het stuur van zijn volledig elektrische Audi Hoonitron.
Ken Block neemt dus afscheid achter het stuur van zijn volledig elektrische Audi Q1 Quattro, die voor de gelegenheid ook een nieuwe look kreeg. Een indrukwekkende machine waar geen set banden tegenop kan. Met een gecombineerd koppel van 6.000 Nm zijn de twee elektromotoren dan ook gemaakt om rubber te verbranden. Een monster met vier ringen dat volgens de geruchten maar liefst 12 miljoen dollar heeft gekost om te bouwen!
Naast de vele jumps, drifts aan hoge snelheden en 180-graden glijpartijen die regelmatig in glorieuze slow-mo zijn gefilmd, sluit Hoonigan de video af met een best-off van Ken Blocks waanzin als eerbetoon aan de te vroeg overleden piloot. Petje af. Electrikhana TWO is dus echt een kortfilm die je niet mag missen! Leun dus achterover, ontspan je en geniet van het spektakel hieronder:
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...