MG Cyberster: ontdekking in avant-première

Net voor het autosalon van München nodigde MG ons uit om zijn toekomstige elektrische roadster in avant-première te ontdekken. Dit is alles wat we hebben ontdekt.

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 07 september 2023
  • Toekomst

Dit is de definitieve vorm van de MG Cyberster, die vanaf de zomer van 2024 in Europa verkocht zal worden. Een wagen die we in avant-première konden ontdekken, en die ons echt heeft verrast. De designers hebben uitstekend werk geleverd bij het ontwerp van deze roadster die, zoals we al vermoedden, niet van de kleinste is. Hij is een pak groter dan de Mazda MX-5 en komt zelfs in de buurt van de Porsche 911 in plaats van de Boxster of de BMW Z4. Hij is dan ook 4,54 m lang, 1,9 m breed en 1,33 m hoog, met een wielbasis van 2,69 m.



Hogerop gepositioneerd

Je klimt aan boord van de Cyberster via vleugeldeuren die automatisch openen met een druk op de knop. Binnenin zijn de bouwkwaliteit en de materialen van een veel hoger niveau dan wat de Chinese constructeur momenteel aanbiedt. Hetzelfde geldt voor het aantal schermen. In totaal zijn er maar liefst 4 displays: een trio voor de bestuurder en een klein verticaal aanraakscherm op de middenconsole. Ook de koffer is trouwens best praktisch voor een cabrio.



Nog geen officiële cijfers...

Ondanks deze uitvoerige presentatie heeft MG nog niets officieel bevestigd over de technische details van de Cyberster. Het merk heeft wel al laten vallen dat de Europese cijfers niet helemaal zullen overeenkomen met de Chinese. We laten ons echter niet voor de gek houden: heel veel verschil zal er niet zijn, als er al een verschil is.



... maar genoeg hints!

De MG Cyberster zou dus moeten genieten van twee vershcillende motorisaties. De instapversie wordt uitgerust met een enkele elektromotor van ongeveer 340 pk, voor een gewicht van ongeveer 1.850 kilo. Een tweede versie met twee motoren brengt het vermogen naar ongeveer 540 pk, terwijl het gewicht rond de twee ton moet schommelen. Ondanks zijn hoge gewicht, kan die laatste versie wel in zo’n 3 seconden van 0-100 km/u sprinten. Ook de batterijpakketten zouden met twee moeten zijn: eentje van 64 kWh en een andere van 77 kWh. We gokken dat de kleinere batterij voor de minder krachtige achterwielaandrijver is, terwijl de grotere batterij voor de tweemotorige topversie is. In beide gevallen zou de MG Cyberster een rijbereik van ongeveer 500 km moeten halen. We kijken al uit naar de zomer van 2024 om dat te bevestigen!

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.
Foto's ©: Sébastien Vanhouche.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km