BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Deze Pagani Imola Roadster is een heerlijke mix tussen de Huayra Roadster BC en de Huayra R met een biturbo-V12 van 850 pk, en wordt in een oplage van slechts 8 exemplaren gebouwd.
De Italiaanse ambachtsconstructeur heeft zijn nieuwe Utopia reeds voorgesteld, maar toch onthult Pagani nog een nieuwe speciale reeks van de 'oude' Huayra: de Imola Roadster. Volgens het merk gaat het om een mix tussen de Huayra Roadster BC en de Huayra R, die exclusief is gemaakt voor het circuit. Het komt erop neer dat dit nieuwe model vrij extreem is, met alle aerodynamische opzetstukken die je je maar kan voorstellen, maar dan zonder dak om maximaal te kunnen genieten van zijn motorgeluid. En wat voor motor!
Centraal in zijn ultrastijve en lichte chassis van Carbo-Titanium HP62-G2 en Carbo-Triax HP62 zit een 6 liter-biturbo V12 verstopt van 850 pk en 1.100 Nm! Al dit geweld wordt exclusief naar de achterwielen gestuurd via een sequentiële 7-bak van Xtrac. Het resultaat is dat deze indrukwekkende Italiaan slechts 1.260 kilo weegt, terwijl hij in staat is om een topsnelheid te halen van 350 km/u!
Hij is niet enkel licht en superkrachtig, maar de Imola Roadster geniet ook van 600 kilo aan downforce bij 280 km/u. Het model wordt standaard uitgerust met Pirelli P Zero Trofeo RS-semislicks en kan tot 2,2 g aan laterale krachten opwekken in de bochten. Er zijn echter maar heel weinig mensen die daarvan zullen kunnen genieten, want Pagani bouwt slechts 8 exemplaren van deze Imola Roadster.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...