Bruno Wouters

26 JUL 2011

BMW 3‑Serie: in de startblokken

Na de nieuwe BMW 1-Serie, die onlangs nog getest werd door Vroom.be, volgt de gloednieuwe 3-Serie. Hij is van kapitaal belang voor BMW, want het is één van de bestverkochte modellen van het merk.

De nieuwe 3-Serie neemt de proporties over die we al kennen van de vorige generaties, de E36, de E46 en de huidige E90. De achterkant en de overhangen van het koetswerk blijven kort, de aandrijving gebeurt op de achterwielen en het design wordt iets verfijnder en strakker. De achterlichten in L-vorm zijn nieuw en het radiatorrooster wordt wat groter. Wellicht neemt de cabriolet het stalen plooidak over van het huidige model, de best verkochte cabriolet uit de geschiedenis van de 3-Serie. 

Welke krachtbronnen onder de motorkap liggen, is nog niet helemaal duidelijk: gaan de zescilinders op de schop als offer voor de downsizing? Hebben de modellen bovenaan het gamma er nog recht op of alleen de M3? Wait and see... Er wordt zelfs gefluisterd dat BMW aan motoren werkt met slechts drie cilinders.

Advertentie
Advertentie
Advertentie