all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

1/11

BMW 740e iPerformance: vier cilinders onder de motorkap

Voor de eerste keer in zijn lange carrière ontvangt de 7-Serie een viercilinder onder de motorkap. Maar de kleine motor krijgt versterking van een elektromotor, waardoor deze hybride even goed presteert als een 740 met zescilindermotor.

Geschreven door François Piette

22 Juli 2016

Advertentie

Technisch gebruikt deze 740e iPerformance een tweeliter viercilinder turbobenzine die 258 pk en een koppel van 400 Nm ontwikkelt. De elektromotor levert dan weer 113 paarden en 250 Nm. Het totaalvermogen is geen simpele optelsom, aangezien BMW spreekt over 326 pk en 500 Nm koppel. Zo haalt hij in het beste geval 100 km/u na 5,3 seconden.

Drie versies

In de Max eDrive-modus kan deze BMW puur elektrisch rijden tot een snelheid van 140 km/u. De constructeur kondigt echter nog geen autonomie voor deze modus aan. Het verbruik schommelt tussen 2 en 2,5 l/100 km en de CO2-uitstoot tussen 45 en 56 g/km. Tot slot nog een belangrijk gegeven: BMW biedt dit model aan met korte wielbasis (740e iPerformance), lange wielbasis (740Le iPerformance) en lange wielbasis in combinatie met vierwielaandrijving (740Le xDrive iPerformance).

François
							Piette

François Piette

Advertentie