all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

1/3

Citroën-logo: terug naar het prille begin

Het merk met de ‘double chevron’ heeft zijn nieuwe logo onthuld. Nu ja, ‘nieuw’… Dit 10de logo in de geschiedenis van Citroën keert eerder terug naar het originele ovale logo uit 1919. Ken je dat nog?

Geschreven door Jean-Francois Christiaens

27 September 2022

Advertentie

Na Renault, dat zijn nieuwe logo introduceerde op de Mégane E-Tech Electric, en Dacia, is het nu de beurt aan Citroën om zijn merklogo af te stoffen.

Dit nieuwe logo, het tiende in de geschiedenis van Citroën, is een herinterpretatie van het oorspronkelijke embleem. Het door oprichter André Citroën gekozen logo uit 1919 putte inspiratie uit het succes van zijn metaalbewerkingsbedrijf, dat tandwielsystemen met 'chevrons' produceerde, een soort visgraatpatroon. De technische verwijzing naar de ‘double chevron’ is sindsdien de kern van de identiteit van Citroën gebleven. Maar de vormgeving ervan is in de loop der tijd geëvolueerd.

Dit nieuwe 'nostalgische' logo zal voor het eerst worden gebruikt op een concept car die binnenkort wordt onthuld, voordat het vanaf midden 2023 geleidelijk wordt ingevoerd op de productiemodellen van het merk. Samen met het logo introduceert Citroën ook een nieuwe merkslogan: "Nothing moves us like Citroën".

Jean-Francois
							Christiaens

Jean-Francois Christiaens

Advertentie