Jean-Francois Christiaens

27 SEP 2018

De hybride Honda CR‑V geeft zich bloot

De hybrideversie van de Honda CR-V begint eindelijk zijn carrière op het Oude Continent. Zo ziet de Europese versie eruit.

Voor zijn vijfde generatie ruilt de Honda CR-V zijn dieselmotor in voor een hybrideversie. De aandrijflijn bestaat uit een 2.0 benzine met twee elektromotoren. De eerste dient als generator, de tweede als ondersteuning voor de verbrandingsmotor of als aandrijving in elektrische modus.

Drie modi

De CR-V Hybrid gebruikt Honda’s i-MMD-technologie, die automatisch kiest tussen drie rijmodi: 100 procent elektrisch, hybride en verbrandingsmotor (vooral op snelle wegen). De hybride CR-V heeft een gecombineerd vermogen van 184 pk (135 kW) en 315 Nm.

Twee- of vierwielaandrijving

De hybride CR-V is er voor- of vierwielaangedreven. Net voor zijn debuut op het salon van Parijs geeft Honda de verbruikscijfers nog mee: de voorwielaangedreven versie stoot 120 g/km aan CO2 uit en verbruikt gemiddeld 5,3 l/100 km volgens de NEDC 2.0-cyclus, de vierwielaangedreven versie zit aan 126 g/km en 5,5 l/100 km.

Advertentie
Advertentie
Advertentie