all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

langdurige test (3): Londense minitrip !

1/11

langdurige test (3): Londense minitrip !

<p> &nbsp;</p> <p style="margin: 0px; font-family: Helvetica; "> <span style="letter-spacing: 0.0px">Sinds we aan onze langdurige test van onze Integra begonnen zijn, hebben we alleen maar lof over zijn wegligging bij een dagelijks gebruik in het stadsverkeer en korte afstanden op de snelweg. We zijn er wel al een tijdje van overtuigd dat we met deze machine de grenzen en afstanden kunnen verleggen. Als resultaat hebben we onze Integra uitgerust met twee laterale koffers en een top-case, om zijn reiscapaciteiten onder de loep te nemen.</span></p>

Geschreven door Bruno Wouters

19 Mei 2024

Advertentie

 

Via Coquelles en de Shuttle hebben we dan maar beslist om nader kennis te maken met de drukke straten van het «swingende» Londen. Spijtig genoeg, ook al was dat niet helemaal een verrassing, was ook de regen van de partij. De lente wil maar niet doorbreken, dus zat er niets anders op dan voor waterdichte kleding te opteren. Ondanks een zwaar geladen Integra, koffers en passagier in begrepen, waren we onder de indruk van het gemak waarmee we 160 km snelweg aflegden in de regen. Zijn motor, met een bescheiden vermogen van 52 pk, kan gelukkig op een bijzonder gul koppel rekenen, en dat vanaf de laagste toerentallen.

Nieuwe gebruiksaanwijzing

Achter het stuur van de Integra zal niemand op zoek gaan naar de laatste pk’s dat er hoog in de toeren nog uit te persen zijn. Met deze Honda is het heel wat eenvoudiger, gewoon gas geven, en de rest volgt wel. Bij een «normaal» gebruik maakt dat dan ook een wereld van verschil. Bij de meeste andere moderne machines moet al hoog in de toeren gegaan worden om van wat sensatie te mogen genieten. Bij de Integra is de DCT versnellingsbak verantwoordelijk voor het instellen van de juiste versnelling, en het schakelen gebeurt vlekkeloos aan maximaal 6.400 tr/min. De transmissie-motor combinatie, waar alle NC700 modellen gebruik van maken, zijn heel verschillend van wat we gewoon zijn, maar staat wel garant voor een constant rijplezier.

Reizen : goedgekeurd !

De Integra bleek helemaal geen moeite te hebben met zijn lading. Hij gedroeg zich comfortabel en gaf de indruk veel langere reizen aan te kunnen. Het enige minpuntje kwam van mijn passagier, zij is dan ook reizen met ambitieuzere modellen gewoon. Ritten van 400 of 500 km zijn normaal geen probleem, maar de combinatie van lange benen en een kort zadel is niet altijd even gelukkig. Het zwakste punt van de Integra is de krappe opslagruimte onder het zadel, maar daar heeft Honda gelukkig de nodige accessoires voor voorzien. Als kers op de taart krijgt u daarbij één contactsleutel dat op alle koffers en de benzinetank past. Het bijvullen van de tank verloopt trouwens ook heel vlot, wat spijtig genoeg niet altijd het geval is.

London tour

Via de M20, en de A20, om toch een beetje van de Kentse «countryside» mee te pikken, komen we via een korte stop in Brands Hatch aan in Londen. We maken van de gelegenheid ook gebruik om een eerste «pit stop» uit te voeren. Het verdikt: 253 km met 10,31 liter brandstof, of een gemiddelde van 4,07 liter voor 100 km. Niet slecht voor een lange rit, waarvan en groot deel op de snelweg aan 120 à 130 km/u. Plots is ook de zon van de partij en voelt het allemaal heel zomers aan, het signaal voor alle «Londeners» om parken en terrasjes in te palmen. U weet ongetwijfeld dat ze het verkeer in hartje Londen via een dure tolheffing beperken, iets wat gelukkig niet van toepassing is op tweewielers. Het resultaat is dat er nog maar weinig opstoppingen zijn en we enkele exclusieve wagens mochten bewonderen zoals een Lamborghini Aventador of enkele kleine en sympathieke Nissan Figaro’s.   

Notting Hill

Alle «highlights» van deze wereldstad toelichten gaan we u niet aandoen, dat zijn er gewoon te veel! Wel even meegeven dat we het meest genoten hebben van onze tijd in Nothing Hill. Verder hebben we de tijd genomen voor een foto aan de Big Ben, London Eye en Trafalgar Square alvorens aan de terugweg te beginnen. Bij een dreigende hemel zetten we die terugreis in. Gelukkig genoeg bleef de regen uit, maar kregen we wel te maken met een bijzonder krachtige tegenwind, met een tankbeurt van 12,8 liter na een rit van 305 km als resultaat. Om het verbruik in de gaten te houden moet je bij de Integra een beetje voortgaan op gevoel, want er zijn geen verklikkerlichtjes om aan te geven dat het tijd is om te gaan tanken. De temperatuur of bijkomende informatie zoals het gemiddeld verbruik vinden we ook niet terug op het dashboard, onbegrijpelijk voor een machine als deze. Niettegenstaande heeft de Integra enkele overtuigende troeven achter de hand: het gemak van een scooter voor het woon-werkverkeer, de prestaties van een kleine GT voor het weekend, met rijplezier en beperkt verbruik als leuke bonus. Well done Honda!
 

Bruno Wouters

Foto’s: Bruno Wouters

Bron: Honda
Advertentie