of


Nog geen account?

Dagelijkse nieuwsbrief

We brengen je dagelijks het beste autonieuws

Wekelijkse nieuwsbrief

We brengen je wekelijks het beste autonieuws


Heeft u al een account?

{"fr":"Kia XCeed jaune roulant sur une route bordée de forêt, style dynamique et moderne.","nl":"Gele Kia XCeed rijdend op een bosweg, dynamisch en modern design."}
{"fr":"Kia EV6 jaune stationnée devant un immeuble moderne et des arbres verts.","nl":"Gele Kia EV6 geparkeerd voor modern gebouw en groene bomen."}
1/4

Kia K4 (2026): dit is de prijs van de Koreaanse middenklasser

De Kia K4 is groter, krachtiger en beter uitgerust dan de Ceed die hij vervangt, maar blijft een van de interessantste én goedkoopste compacte middenklassers op de markt!

Geschreven door Sébastien Vanhouche

24 December 2025

Advertentie

De Kia K4 is vanaf nu te bestellen in België. Vergeleken met de Ceed die hij op termijn zal vervangen, kost hij bij gelijkaardige motorisatie en uitrusting 2.500 euro meer. Maar daar staat ook een pak extra tegenover.

Zoals bij de meeste Kia-modellen is de K4 beschikbaar in vier uitrustingsniveaus: Pure, Pulse, Pace en GT Line. En het Koreaanse merk rust zijn nieuwe hatchback rijkelijk uit, zelfs in de basisversie! Zo krijgt hij standaard onder meer een 12,3 inch groot centraal scherm, parkeersensoren voor- en achteraan, Kia’s Highway Driving Assist 1.0 (HDA 1.0) en keyless entry met startknop. Ondanks die uitgebreide standaarduitrusting start de Kia K4 in België vanaf 27.590 euro.

Gele Kia EV6 geparkeerd voor modern gebouw en groene bomen.
Advertentie

De Kia K4 is standaard goed uitgerust, maar kan nog luxueuzer

Voor 2.800 euro extra voegt de Pulse-uitvoering onder meer een drievoudig digitaal scherm toe (12,3 + 5,3 + 12,3 inch), een automatische airco met twee zones en een regensensor. De Pace-uitvoering, vanaf 31.990 euro, voegt daar verwarmde zetels en stuur, een draadloze oplader en full-LED-achterlichten aan toe. De GT Line-topversie tenslotte (vanaf 35.590 euro) geeft de K4 niet alleen een sportievere look, maar vinkt bijna alle denkbare opties aan, al blijft het aantal losse opties zoals gewoonlijk sowieso al beperkt bij Kia.

Interieur Hyundai Ioniq 5 met modern digitaal dashboard en uitgebreid touchscreen.
Advertentie

Driecilinder met handbak of automaat…

Onder de motorkap biedt Kia twee motoren aan. De instapversie, dus vanaf 27.590 euro, krijgt een 1.0 driecilinder die 84,6 kW (115 pk) en 200 Nm koppel naar de voorwielen stuurt. Goed voor een sprint van 0 naar 100 km/u in 12 seconden en een topsnelheid van 186 km/u. In de Pure-uitvoering wordt deze motor altijd gekoppeld aan een manuele zesbak. Vanaf het Pulse-niveau kan je ook kiezen voor een mildhybride versie en/of een automatische zeventraps-DCT-versnellingsbak. In die twee varianten start de Kia K4 respectievelijk vanaf 30.390 euro en 31.890 euro.

Gele Kia Ceed rijdt op een boomrijke weg, opvallend achterontwerp.
Advertentie

Of een viercilinder met 110 kW (150 pk) of 132 kW (180 pk)

Daarnaast kan de Kia K4 ook geleverd worden met een 1.6 viercilinder, altijd gekoppeld aan een automatische zeventraps-DCT. Die motor is beschikbaar in twee vermogens: 110 kW (150 pk) en 250 Nm of 132 kW (180 pk) en 265 Nm. In het eerste geval sprint de K4 van 0 naar 100 km/u in 9,1 seconden en haalt hij een top van 207 km/u. In het tweede geval doet hij er 8,4 seconden over en klokt hij af op 210 km/u. De versie met 150 pk is beschikbaar vanaf het Pace-uitrustingsniveau voor minimum 35.590 euro. Voor de krachtigste motor moet je verplicht kiezen voor de GT Line, vanaf 38.490 euro. Volgend jaar komt er ook een full hybrid (HEV)-variant van de Kia K4.

Sébastien
							Vanhouche

Sébastien Vanhouche

Advertentie