all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

{"fr":"Lamborghini Diablo noir sur fond sombre, design sportif et aérodynamique.","nl":"Zwarte Lamborghini Diablo op donkere achtergrond, sportief en aerodynamisch ontwerp."}
{"fr":"Lamborghini en fibre de carbone, profil latéral, design aérodynamique et jantes sport.","nl":"Lamborghini in koolstofvezel, zijprofiel, aerodynamisch ontwerp en sportvelgen."}
1/8

Eccentrica Pacchetto Titano: nog duivelser!

Dankzij een Titano Package dat bijna volledig uit koolstofvezel en alcantara bestaat, heeft Eccentrica de originele Lamborghini Diablo nog gemener gemaakt!

Geschreven door Sébastien Vanhouche

13 Augustus 2025

Advertentie

De Italiaanse specialisten van Eccentrica Cars hebben hun restomod, gebaseerd op de iconische Lamborghini Diablo, opnieuw verfijnd met royale porties koolstofvezel en alcantara!

Tijdens de Monterey Car Week 2025 onthult Eccentrica Cars een Titano Package voor hun restomod gebaseerd op de allereerste generatie van de Lamborghini Diablo. Dit pakket verandert nauwelijks iets aan de iconische lijnen van Gandini, maar voegt toch nieuwe evoluties toe die geïnspireerd zijn op het circuit. De Italiaanse supercar krijgt onder meer een nieuwe vaste achtervleugel in koolstofvezel. Dit materiaal, zowel ultrastijf als licht, vormt bovendien de basis voor vrijwel de hele carrosserie! Zelfs de nieuwe gesmede lichtmetalen velgen hebben een structuur in koolstofvezel!

Lamborghini in koolstofvezel, zijprofiel, aerodynamisch ontwerp en sportvelgen.
Advertentie

Koolstofvezel buiten en alcantara binnen

Binnenin valt in de lijst met nieuwigheden van het Titano Package vooral een gloednieuw stuurwiel op, geïnspireerd op de autosport. Het is vervaardigd uit aluminium en deels bekleed met alcantara, net als de rest van het interieur! Terwijl Eccentrica Cars aan de buitenzijde bijna uitsluitend koolstofvezel gebruikte, is het interieur van hun creatie zo goed als volledig met alcantara afgewerkt. Het Titano Package verbetert ook het onderstel van de Italiaanse supercar, met onder andere stijvere veren en herafgestelde adaptieve schokdempers. Volgens Eccentrica Cars moeten die voor een snellere respons zorgen zonder dat het comfort op de weg hieronder lijdt.

Interieur van de Polestar Synergy met moderne stuur en digitaal dashboard. Luxe interieur van de Czinger 21C met sportstoelen en metalen versnellingspook. Dashboard van Czinger hypercar met sportstuur en geïntegreerde digitale schermen.
Advertentie

Dezelfde atmosferische V12, maar een snellere gasrespons

Onder de motorkap van de Eccentrica Pacchetto Titano ligt nog steeds dezelfde atmosferische 5,7 liter-V12 die ook de eerste generatie van de Lamborghini Diablo begin jaren ’90 aandreef. Hij krijgt echter een nieuwe mapping die de respons van het gaspedaal optimaliseert, zodat deze preciezer en directer aanvoelt. Extra pk’s levert het Titano Package niet op: de Italiaanse schone produceert nog altijd 550 pk en 600 Nm, sprint in 3,5 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 335 km/u.

Supercar Lamborghini van koolstofvezel met rode LED-verlichting op donkere achtergrond.
Advertentie

Nog steeds 19 aangepaste Lamborghini Diablo’s voor minstens 1,2 miljoen euro!

Eccentrica Cars heeft de prijs van het Titano Package niet bekendgemaakt, maar het zal ongetwijfeld een fors extra bedrag zijn bovenop de minstens 1,2 miljoen euro die nodig is om een Lamborghini Diablo door de Italiaanse specialist te laten aanpassen! En dat is uiteraard zonder de donor-supercar zelf… Omdat het om een extra optie gaat en niet om een nieuw model, blijft het aantal restomods dat Eccentrica Cars zal bouwen ongewijzigd. In totaal zullen slechts 19 Lamborghini Diablo’s de werkplaats van de Italiaanse specialist verlaten.

Sébastien
							Vanhouche

Sébastien Vanhouche

Advertentie