François Piette

11 FEB 2009

Maybach Zeppelin : High‑end bij uitstek


Op het salon van Genève zal Maybach ons op een nog luxueuzere versie van de 57 en 62 limousines trakteren. En het wordt een exclusieve model want er zullen maar 100 exemplaren van gebouwd worden. Met de naam Zeppelin wordt er naar een vroeger topmodel van Maybach uit de jaren ’30 verwezen.

Specifieke aanpassingen

De motor is dezelfde als die van de 57 S en 62 S maar werd lichtjes aangepast en produceert nu 28 pk's extra. De V12 bi-turbo van 6 liter is nu goed voor 640 pk en een opmerkelijk koppel van 1.000 Nm!
Deze versie onderscheidt zich door zijn tweekleurig koetswerk, de gefumeerde koplampen en donkerrode achterlichten. Zelfs de uitlaat werd speciaal voor deze versie aangepast. De 20 duimsvelgen zijn specifiek voor de Zeppelin ontworpen net zoals de nieuwe achteruitkijkspiegels die voor minder windgeluiden zorgen, een beter beeld creëren en ook V-vormige richingaanwijzers meekrijgen. Het dubbele M logo van Maybach wordt door het Zeppelin logo vervolledigd.

Kers op de taart …

Het interieur wordt weelderig met beige en zwart leder afgewerkt. Om het de passagiers volledig naar hun zin te maken heeft Maybach de Zeppelin uitgerust met een systeem dat op een elegante en verfijnde manier een zelf gekozen parfum in de wagen verstuift. Nu blijft de geur van parfum goed tien minuten waarneembaar, daarna treed immers een gewoonwordingseffect op en ruik je de geur niet meer. Het is dan aan de passagiers om eventueel het systeem opnieuw in werking te stellen. Maybach laat wel weten dat de geur niet in de materialen of kleren blijft hangen.

Niet goedkoop

De Zeppelin kost 406.000 € in de 52-versie of 473.200 € voor de 62-versie met verlengd chassis. Het geursysteem kost 3.950 €. Deze prijzen komen uit de Duitse catalogi en zijn nog zonder taksen. Vanaf september mogen de eerste klanten hun nieuwe Zeppelin in ontvangts nemen.
 

Advertentie
Advertentie
Advertentie