Aan de buitenkant van de CLS is het moeilijk
om te zien wat er nu eigenlijk veranderd is. De zijdelingse ventilatieroosters
versmelten tot één fijne band onder het radiatorrooster. Dat laatste is
trouwens ook hertekend. Ja, echt, dit radiatorrooster is nieuw. Maar laat ons
eerlijk zijn, uiterlijk is het lastig om de vernieuwde versie te onderscheiden
van de huidige. In het interieur springen de verschillen veel meer in het oog.
Al snel valt het nieuwe stuurwiel op dat al aanwezig is in andere modellen van
het merk. Nieuw leder, andere decoratiestrips en nieuwe lakkleuren verschijnen
in de catalogus voor nog meer personaliseringsmogelijkheden.
Nieuwe motor
Onder de motorkap is één nieuwigheid te vinden. De
Duitse constructeur voegt de CLS 300d toe aan de lijst met beschikbare motoren.
Die naam verwijst naar een viercilinderdiesel gekoppeld aan een alternator-starter
en een batterij van 48V. Het totale vermogen piekt op 265 pk. Mercedes belooft
een verbruik van 5,8 tot 6,6 l/100 km. De rest van het dieselgamma bestaat uit
nog twee andere motoren: de 220d met 194 pk en de 400d met 330 pk. Op benzine
is er eveneens keuze uit 3 motoren: de 350 met een 299 pk sterke viercilinder,
de 450 met een zescilinder van 367 pk en tot slot de meer sportieve 53 AMG waar
de zescilinder in combinatie met een mildhybride systeem 435 pk ontwikkelt. De
eerste exemplaren staan in juli bij de dealers.