all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

1/4

Range Rover: plug-in hybride modellen doen het beter dan verwacht!

Na de lancering van de versies met verbrandingsmotor komt de nieuwe Range Rover nu op de markt in een plug-in hybride uitvoering. Die krijgt een indrukwekkend rijbereik in puur elektrische modus. En vooral een WLTP-gehomologeerd CO2-cijfer van amper 18 g/km...

Geschreven door Jean-Francois Christiaens

27 Januari 2022

Advertentie

De nieuwe Range Rover, waarvan de versie met verbrandingsmotor te koop is sinds zijn officiële voorstelling in oktober van vorig jaar, krijgt nu ook een plug-in hybride variant. Twee modellen worden aangeboden: de P510e en de P440e, die respectievelijk over een gecombineerd vermogen van 510 en 440 pk beschikken.

Goed nieuws: deze versies doen het beter dan wat Land Rover voorspeld had! De officieel gehomologeerde cijfers van deze plug-in hybrides tonen een elektrisch rijbereik van 113 km gemeten volgens de WLTP-normen, met een CO2-uitstoot van 18 g/km. Land Rover liet eerder weten dat het mikte op een rijbereik van 100 km en een uitstoot van minder dan 30 g/km...

Land Rover stelt echter dat klanten kunnen rekenen op een reëel rijbereik van 88 km in puur elektrische modus. Dat blijft indrukwekkend voor een “luxueuze olifant” als deze. De plug-in Hybride Range Rovers beschikken dan ook over een ruime batterijcapaciteit: 38 kWh. En die laat zich bovendien snel opladen, met een DC-lader tot 50 kW, om zo 80% van zijn capaciteit te recupereren in minder dan een uur. En dat is nog eerder zeldzaam bij plug-in hybride modellen.

In België is de nieuwe Range Rover P440e beschikbaar vanaf € 135.200.

Voor de volledigheid noteren we ook nog dat er voor de meest veeleisende liefhebbers ook een nieuwe, ultra-luxueuze SV-uitvoering in de catalogus komt als topversie in het Range Rover-gamma. Die kost je minimaal € 189.200.

De 100% elektrische versie van de nieuwe Range Rover staat trouwens ook nog gepland, maar zal er niet zijn voor 2024.


Jean-Francois
							Christiaens

Jean-Francois Christiaens

Advertentie