De Britse website Autocar sprak met VW-CEO Ralf Brandstätter over de elektrische toekomst van het merk. Hij bevestigde dat de langverwachte productieversie van de ID.Buzz in 2022 op de markt komt en dat die in 2023 het gezelschap krijgt van een break en berline afgeleid van de ID.Vizzion, die ID.6 zouden heten.
Al deze modellen staan op het gekende MEB-platform. Parallel werkt VW aan een tweede elektrisch platform MEB-Lite, voor kleinere modellen. De ID.2 was al aangekondigd, maar er zou ook een nog compactere ID.1 komen.
Sportieve ID.4
Tussendoor krijgt de SUV ID.4 een sportievere variant, de GTX. Die zou reeds half 2021 op de markt komen en dankzij twee elektromotoren 306 pk ontwikkelen, goed voor een sprint naar 100 km/u in minder dan 6,5 seconden.
Tegen eind 2021 zou het snellaadvermogen van het MEB-platform toenemen van 125 kW vandaag naar 170 kW, goed voor bijna 200 kilometer rijbereik in 10 minuten stekkeren.
Geen Buggy
Er is ook minder fijn nieuws: de speelse ID.Buggy en een stoere elektrische offroader ID.Ruggdzz zijn “tot nader order” uitgesteld. Ze zijn nog niet helemaal afgelast, maar wel onderaan in een schuif beland, waardoor hun kansen op productie sterk zijn afgenomen.