of


Nog geen account?

Dagelijkse nieuwsbrief

We brengen je dagelijks het beste autonieuws

Wekelijkse nieuwsbrief

We brengen je wekelijks het beste autonieuws


Heeft u al een account?

1/12

Yamaha Tracer 700: wat we verwacht hadden!

De vergelijking is eenvoudig: MT-09 + Tracer 900 + MT-07 = Tracer 700! Het minste wat je kunt zeggen is dat de twee MT’s, de 09 en 07, een schot in de roos zijn. Ze zijn bijzonder fun om rijden, maar de totaalsom blijft redelijk. Daarom staan ze in de top tien van meest verkochte motoren in het eerste kwartaal van dit jaar.

Geschreven door Bruno Wouters

22 April 2016

Advertentie

De MT-modellen zijn bijzonder aantrekkelijk, maar hangen uiteraard vast aan hun “roadster”-kostuum. Daardoor missen ze praktisch nut, waardoor veel motorrijders droomden van een variant die dagelijks meer bruikbaar was. Yamaha deed het eerder al met de uitgekiende Tracer 900. Nu is het de beurt aan de MT-07 om een Tracer-variant te krijgen.

De motor verandert niet. Des te beter, gezien zijn geslaagde karakter, maar het motorfietsgedeelte ondergaat een logische evolutie. De achterbrug is 50 mm langer, waardoor de wielbasis uitkomt op 1.450 mm. Het herziene en aangepaste subframe maakt de plaats voor de passagier iets aangenamer, en krijgt een handvat.

Om bagage te vervoeren, moet je bij de accessoires kijken, terwijl de bescherming (die volledig ontbreekt bij de MT-07) beperkt blijft tot een manueel verstelbaar windscherm en handbescherming. De Tracer 700 krijgt een dubbele koplamp, en hoewel het instrumentenpaneel jammer genoeg nauwelijks evolueert, is het beter geplaatst. De tank omvat 17 liter benzine. Het zadel staat 845 mm van de grond, en het volgetankte gewicht blijft met 197 kg netjes onder de 200 kg.

Fun, efficiëntie en vooral praktisch gemak. Wat wil je nog meer?

Bruno Wouters

Foto’s: Manufacturer

Bron: Yamaha
Advertentie