BMW: verjongingskuur voor de 4 Reeks en handbak voor Z4!

De 4 Reeks krijgt enkele cosmetische updates, de M4 Competition wint 20 pk en de Z4 M40i krijgt eindelijk een Pure Impulse-versie met een manuele versnellingsbak!

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 31 januari 2024
  • Lancering

Na een eerste kleine update voor het interieur, waarbij hij hetzelfde gebogen dubbele schermpaneel kreeg als in de rest van het recente gamma, krijgt de BMW 4 Reeks nu een échte facelift, of LCI in BMW-taal. Deze keer zijn er naast nieuwe lakkleuren, velgen, een verbeterd infotainmentsysteem en 1 cm grotere uitlaatpijpen ook nieuwe lichtblokken, lichtsignaturen, luchtroosters en een nieuw stuurwiel voor de Duitse coupé en cabrio!



Meer vermogen voor BMW M4 Competition

Natuurlijk geniet de M4 ook van dezelfde esthetische updates als de rest van de 4 Reeksen, maar het sportieve topmodel gaat zelfs nog een stapje verder. De Competition-versies krijgen namelijk 20 pk extra voor een totaal van 390 kW (530 pk). De instapversie met 480 pk en een manuele versnellingsbak blijft ongewijzigd, en blijft ook gewoon in het gamma. De nieuwe 4 Reeks en M4 zijn beschikbaar vanaf maart 2024 vanaf 52.000 euro voor de 4 Reeks en 98.050 euro voor de M4 met 480 pk en een handbak.



Eindelijk manuele versnellingsbak voor Z4 M40i!

Na de Toyota Supra, de technische kloon van de Duitse roadster, is het aan de Z4 M40i om een manuele zesversnellingsbak te krijgen. Gekoppeld aan de 3 liter-zes-in-lijn van 250 kW (340 pk) en 500 Nm maakt deze transmissie met drie pedalen het mogelijk om in 4,6 seconden van 0 naar 100 km/u te sprinten, wat slechts een tiende langzamer is dan de Z4 M40i met automaat. Ook deze nieuwe versie van de Z4 wordt beschikbaar in maart, je betaalt minimaal 75.650 euro voor de Pure Impulse met zescilinder en een echte versnellingspook.



Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een BMW? Kies uit meer dan 40.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste BMW-zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km