Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dat is toch wat Jürgen Guldner, de waterstofspecialist van BMW, onlangs vertelde…
In een interview met het magazine Autoblog gaf Jürgen Guldner, die op dit moment aan het hoofd staat van het waterstofprogramma van BMW, aan dat de volgende generatie auto’s van het Beierse merk een waterstofaandrijving zou kunnen krijgen, naast een 100 % elektrische versie. Een optie die enkel voor de grootste modellen van toepassing zou zijn en die we niet voor 2025 moeten verwachten.
Volgens Guldner denkt BMW aan meerdere kleine waterstoftanks die de plaats innemen van de batterijen in de nieuwe architectuur die ontwikkeld wordt voor de ‘Neue Klasse’. De andere onderdelen zijn praktisch identiek aan die van een 100 % elektrisch voertuig, waardoor er voor de rest nauwelijks aanpassingen nodig zijn.
Het moet gezegd dat BMW niet aan zijn proefstuk toe is wat waterstofauto’s betreft. Het merk heeft immers net een honderdtal exemplaren van de iX5 de weg op gestuurd die rijden op deze brandstof. De Duitse SUV’s zijn uitgerust met 2 tanks die samen 6 kg waterstof bevatten, goed voor een rijbereik van 504 km volgens de WLTP-cyclus. Deze vloot, die deel uitmaakt van een pilootproject, wordt gebruikt voor demo’s en tests om op die manier concrete antwoorden te bieden op de vraag wat waterstof nu echt te bieden heeft.
Ben jij op zoek naar een BMW? Kies uit meer dan 35.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste BMWzoekertjes nu hier:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.