Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Duitse autobouwer heeft het laadrecord gebroken dat nodig was om de 4.500 km te overbruggen die tussen New York en Los Angeles liggen. De Taycan had maar 2u30 laadtijd nodig om die afstand af te leggen.
De Porsche Taycan blijft maar records breken. Nadat hij het grootste hoogteverschil overbrugde, het meeste aantal kilometers aflegde in 24u en de langste drift door een elektrische auto presteerde, heeft de Duitser nu een nieuw record achter zijn naam in het Guinness Book of Records. Hij legde de volledige breedte van de Verenigde Staten en de 4.562 km tussen het stadhuis van New York en dat van Los Angeles af met slechts 2 uur, 26 minuten en 48 seconden om op te laden.
Uiteraard werd daarvoor niet zomaar een voertuig gebruikt. Het gaat om de standaard Taycan met maar één motor en uitgerust met de grootst mogelijke batterij van 93,4 kWh. Zijn belangrijkste troef is niet zijn rijbereik, maar wel zijn uitzonderlijk hoge laadvermogen, zegt Wayne Gerdes, de bestuurder van het voertuig: “De eerste keer dat ik oplaadde aan een 350 kW laadstation, steeg het laadniveau van de batterij van 6 naar 82% in amper 22 minuten.”
Met zo’n toptijd verpulverde de Taycan het vorige record van de Tesla Model S die toen 7 uur en 10 minuten en 1 seconde nodig stil stond! Dat is bijna 5 uur langer dan de Porsche die daarvoor gebruik maakte van de applicaties Plug Share, Electrify America en zijn eigen netwerk. Een indrukwekkende prestatie die we niet meteen geklopt zien worden, tenzij misschien door een auto die nog sneller opgeladen kan worden en ook nog eens verder kan rijden.
Beantwoord enkele vragen en ontvang meteen je persoonlijk rapport:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.