Deze enkel voor de Japanse markt bestemde, onwaarschijnlijke cocktail bestond uit een Impreza, gepimpt met wat chroom, bling-bling velgen en vooral een verhoogde neus met een uit de kluiten gewassen verchroomd radiatorrooster en ronde koplampen in Bentley-stijl. Alle elementen, volgens de toenmalige marketeers, om de Europese wagens uit hetzelfde segment te beconcurreren.
Maar deze nieuwe neus paste uiteindelijk helemaal niet bij de persoonlijkheid en algemene look van de wagen. Het was een beetje als een bril van Chanel op de neus van Rambo zetten...
Niet verrassend: de mayonaise pakte niet. De liefhebbers van Europese wagens kozen daarvoor en de rallyfans kozen uiteraard voor de klassieke Impreza. Hij werd eind 1998 onthuld en vanaf 1999 verkocht, maar er werden amper meer dan 5.000 exemplaren van de Casa Blanca gebouwd. De montageband werd dan ook stilgelegd in het jaar 2000!
Gezien de betrouwbaarheid van het merk rijdt een aanzienlijk aandeel van de tweedehands Casa Blanca’s vandaag nog rond op Zuid-Amerikaanse en Zuidoost-Aziatische landwegen, tot groot jolijt van liefhebbers van exotische voertuigen!