all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

1/5

Genesis G70: de Duitsers in het vizier

<p>Genesis is een naam die bij ons niet meteen een belletje doet rinkelen, maar de Koreaanse luxedochter van Hyundai is bijzonder actief in andere werelddelen. Met deze G70 richt het zijn pijlen op een berucht Duits drietal…</p>

Geschreven door Wim Bervoets

18 September 2017

Advertentie

Met een lengte van 4,69 meter, een breedte van 1,85 meter en een hoogte van 1,40 meter parkeert de Genesis G70 zich namelijk perfect in het straatje van de Audi A4, BMW 3-Reeks en Mercedes C-Klasse. Meer nog: deze G70 is zelfs voorzien van achterwielaandrijving…

Stinger

De technische basis deelt de Genesis G70 namelijk met de Kia Stinger, de achterwielaangedreven vijfdeurscoupé die we binnenkort aan een eerste test onderwerpen. Vierwielaandrijving behoort bij deze G70 ook tot de mogelijkheden.

Diesel of benzine

Onder de kap kiest Genesis voor een 2.0 viercilinder van 252 pk op benzine of voor een 2.2 dieselviercilinder van 202 pk. Beide motoren zijn gekoppeld aan een achttrapsautomaat. Een sportievere variant is er in de vorm van de 3.3 V6: die produceert 330 pk, sprint daardoor in 4,7 seconden naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 270 km/u.

Ook bij ons?

De Genesis G70 maakt zijn officiële debuut in november op het salon van Los Angeles. Hij is in eerste instantie bedoeld voor de markten waarop Genesis al actief is: Noord-Amerika, Rusland en Azië. Of hij ook naar Europa komt, blijft voorlopig nog koffiedik kijken…

Wim Bervoets

Advertentie