De voormalige SsangYong, nu KGM Torres, bestond al als volledig elektrische EVX-versie en als benzinevariant. Nu krijgt hij ook een gloednieuwe hybride aandrijving.
Qua uiterlijk is de KGM Torres Hybrid identiek aan zijn robuuste en avontuurlijke tweelingbroer op benzine. Het verschil zit hem uitsluitend in de geëlektrificeerde aandrijflijn. Die kreeg de naam “Dual-Tech Hybrid” en werd ontwikkeld in samenwerking met BYD. Ze combineert een 1,5-liter benzinemotor van 110 kW (150 pk) met een krachtige elektromotor van 130 kW (177 pk) en een compacte batterij van 1,83 kWh. De verbrandingsmotor fungeert vooral als generator, terwijl de elektromotor puur elektrisch rijden tot 100 km/u mogelijk maakt.

Wat is het vermogen en WLTP-verbruik van de KGM Torres Hybrid?
In totaal levert de KGM Torres Hybrid een gecombineerd vermogen van 150 kW (204 pk). Maar dat is niet zijn sterkste troef. Volgens KGM rijdt de Torres Hybrid “in stadsverkeer tot 94% van de tijd volledig elektrisch”. Dankzij deze eigenschap noteert de Koreaanse SUV een gemiddeld WLTP-verbruik van 6,2 l/100 km en een CO₂-uitstoot van 133 g/km. Ondanks de extra batterij blijft het maximale koffervolume behouden op 703 liter in de vijfzitconfiguratie.

De KGM Torres Hybrid is nu bestelbaar vanaf 36.990 euro
De hybride aandrijving van de Koreaanse SUV is nu al te bestellen en wordt aangeboden in vier uitrustingsniveaus: Bronze, Platinum, Titanium en Blackline. In België start de prijs van de KGM Torres Hybrid vanaf 36.990 euro. Standaard is hij gedekt door een garantie van 5 jaar of 100.000 km. Die loopt zelfs op tot 7 jaar of 150.000 km voor het hybridesysteem en 8 jaar of 160.000 km voor de batterij! De eerste leveringen van de KGM Torres Hybrid worden verwacht in de showrooms vanaf september 2025.