Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Tesla Model Y is een ster van deze herfst van 2021, terwijl we er nochtans al over praten sinds… maart 2019? Ja, maar de eerste exemplaren voor Europa komen er na lang wachten eindelijk aan. Deze SUV-afgeleide van de populaire Model 3 is bij ons verkrijgbaar vanaf 63.000 euro in zijn Dual Motor-versie met grote batterij (507 kilometer WLTP). Reken op 70.000 euro voor de explosieve Performance-variant, die begin 2022 zou komen.
Samen met zijn neef Kia EV6 is de Hyundai Ioniq 5 absoluut een van de meest verwachte elektrische modellen van het moment. Hij onderscheidt zich onder meer door zijn vermogen om te snelladen aan 800 volt, wat nog heel zelden te zien is. Voor dagelijks gebruik valt hij verder op door zijn ruime interieur en aangename werkingscomfort. Bij ons is hij verkrijgbaar vanaf 45.999 euro met een batterij van 58 kWh (384 kilometer rijbereik) of 49.249 euro voor de versie met 73 kWh (481 kilometer).
Nadat BMW het terrein bijzonder lang heeft ‘verkend’ met zijn i3 lanceert het vandaag zijn elektrische offensief met een waaier aan andere modellen: de SUV’s iX3 en iX, maar ook de i4, een elektrische 4-Reeks Gran Coupé, komen eraan. BMW biedt die laatste vandaag aan in twee versies: de i4 eDrive40 en de i4 M50. De eerste belooft een comfortabel rijbereik van tot 590 kilometer en een fijn vermogen van 340 pk. De tweede is sportiever, pakt uit met een cavalerie van 544 pk en haalt een mooi rijbereik van 520 kilometer. Reken op minstens 59.600 euro voor de eerste en 73.000 euro voor de tweede.
Ook Mercedes zet zijn elektrische offensief op basis van zijn EQ-familie verder. De nieuwe EQE wordt een van de sterren van het salon van München, dat begin september wordt georganiseerd. Maar op dit moment komt het vlaggenschip EQS op de markt. Deze ‘elektrische S-Klasse’ is er als EQS 450+ en EQS 580 4Matic. De eerste ontwikkelt 333 pk en is verkrijgbaar vanaf 117.854 euro, de tweede biedt vierwielaandrijving, 523 pk en kost minstens 155.606 euro. In beide modellen zit een forse batterij van 108 kWh die tot 770 kilometer rijbereik biedt.
Ben jij op zoek naar een elektrische wagen? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze nieuwste zoekertjes voor elektrische wagens nu hier:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...