MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De elektrische auto wint terrein in België, maar wel nog heel voorzichtig. In het eerste semester van 2021 ging zijn marktaandeel naar 3,9 procent, terwijl het in 2020 nog 3,5 procent was. De groei blijft dus zwakker dan die van de plug-inhybrides (van 7,3 procent in 2020 naar 11,2 procent in het eerste semester van 2021) en hybrides (3,6 naar 4,6 procent). In hun geheel naderen geëlektrificeerde aandrijflijnen vandaag wel de grens van de 20 procent in België, een historisch record.
Net zoals we hebben vastgesteld voor de plug-inhybrides boeken EV’s in België vooral vooruitgang dankzij bedrijven. Van alle 9.097 elektrische auto’s die in het eerste semester van 2021 werden ingeschreven in ons land staat 85,9 procent op naam van een bedrijf, tegenover 12,4 procent voor particulieren en 1,7 procent voor zelfstandigen, zo becijferde Febiac.
Gedurende het eerste semester van 2021 bleef de Tesla Model 3 veruit de meest populaire EV van België met bijna 1.500 inschrijvingen. Hij laat de nochtans in België gebouwde elektrische SUV Audi e-tron (720 inschrijvingen) en de VW ID.3 (560 exemplaren) ver achter zich.
1. Tesla Model 3: 1.436 inschrijvingen
2. Audi e-tron: 720 inschrijvingen
3. VW ID.3: 560 inschrijvingen
4. Porsche Taycan: 553 inschrijvingen
5. VW ID.4: 489 inschrijvingenBen jij op zoek naar een elektrische wagen? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze nieuwste zoekertjes voor elektrische wagens nu hier:
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.