Top 5 van populairste elektrische auto’s van België

Tijdens het eerste semester van 20221 werden in ons land meer inschrijvingen genoteerd van één Californisch model dan van de twee elektrische Duitsers die na hem op de markt zijn gekomen bij elkaar opgeteld.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 24 augustus 2021
  • Sector
  • 5.616 weergaven

Top 5 van populairste elektrische auto’s van België

De elektrische auto wint terrein in België, maar wel nog heel voorzichtig. In het eerste semester van 2021 ging zijn marktaandeel naar 3,9 procent, terwijl het in 2020 nog 3,5 procent was. De groei blijft dus zwakker dan die van de plug-inhybrides (van 7,3 procent in 2020 naar 11,2 procent in het eerste semester van 2021) en hybrides (3,6 naar 4,6 procent). In hun geheel naderen geëlektrificeerde aandrijflijnen vandaag wel de grens van de 20 procent in België, een historisch record.

Net zoals we hebben vastgesteld voor de plug-inhybrides boeken EV’s in België vooral vooruitgang dankzij bedrijven. Van alle 9.097 elektrische auto’s die in het eerste semester van 2021 werden ingeschreven in ons land staat 85,9 procent op naam van een bedrijf, tegenover 12,4 procent voor particulieren en 1,7 procent voor zelfstandigen, zo becijferde Febiac.

Top 5 van populairste elektrische auto’s van België

Gedurende het eerste semester van 2021 bleef de Tesla Model 3 veruit de meest populaire EV van België met bijna 1.500 inschrijvingen. Hij laat de nochtans in België gebouwde elektrische SUV Audi e-tron (720 inschrijvingen) en de VW ID.3 (560 exemplaren) ver achter zich.

Top 5 van EV’s in België tijdens het eerste semester van 2021:


1. Tesla Model 3: 1.436 inschrijvingen

2. Audi e-tron: 720 inschrijvingen

3. VW ID.3: 560 inschrijvingen

4. Porsche Taycan: 553 inschrijvingen

5. VW ID.4: 489 inschrijvingen

Op zoek naar een elektrische wagen?

Ben jij op zoek naar een elektrische wagen? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze nieuwste zoekertjes voor elektrische wagens nu hier:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?
Source ©: Febiac.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Vergeten concept: Lancia Granturismo, een Zwitsers zakmes dat niemand wilde?

Vergeten concept: Lancia Granturismo, een Zwitsers zakmes dat niemand wilde?

In de jaren ‘50 en ‘60, toen het nog onafhankelijk en op het hoogtepunt van zijn kunnen was, bouwde Lancia enkele van de mooiste GT’s ter wereld… Was het merk in een nostalgische bui toen het deze concept car ontwikkelde?

Wordt de Polestar 7 in Europa gebouwd?

Wordt de Polestar 7 in Europa gebouwd?

Binnen 5 jaar wil de Chinees-Zweedse autobouwer sommige van zijn modellen op het Oude Continent bouwen.

De Audi RS 6 en RS 7 krijgen een Performance-versie!

De Audi RS 6 en RS 7 krijgen een Performance-versie!

Ook bij Audi betekent ‘Performance’ meer vermogen, en dat zorgt bij de RS 6 en RS 7 voor nog eens 30 pk en 50 Nm koppel extra!

De Mercedes 190 viert zijn 40ste verjaardag

De Mercedes 190 viert zijn 40ste verjaardag

De ‘Baby Benz’ democratiseerde het Mercedes-gamma bij zijn lancering in 1982.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 37.990
2021
20.000 km

Diesel, Automaat

€ 43.985
2020
29.840 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km