all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

{"fr":"Peugeot 308 turquoise moderne roulant en ville, design aérodynamique et élégant.","nl":"Moderne turquoise Peugeot 308 rijdt in de stad, gestroomlijnd en stijlvol ontwerp."}
{"fr":"Peugeot 308 vert sur route en mouvement à haute vitesse avec architecture moderne en arrière-plan.","nl":"Groene Peugeot 308 scheurt langs moderne architectuur, snelheid benadrukt op de snelweg."}
1/4

Wat kost de facelift van de Peugeot 308 (2026)?

Na hun facelift in augustus 2025 zijn de Peugeot 308 en 308 SW nu te bestellen met hybride, plug-inhybride en elektrische motorisaties.

Geschreven door Sébastien Vanhouche

12 November 2025

Advertentie

Vier jaar na hun marktintroductie kregen beide leeuwinnen een midlife-update aan het einde van de zomer. Een facelift die vooral visueel is, maar ook enkele technische aanpassingen omvat. En hoewel de prijzen van de vernieuwde Peugeot 308 en 308 SW toen nog onbekend waren, is dat nu niet langer het geval!

De gefacelifte Peugeot 308 is voortaan te bestellen in vijf uitrustingsniveaus (Style, Business, Allure, GT en GT Exclusive) en start in België vanaf 31.955 euro. Voor dat bedrag krijg je een Franse hatchback met onder de motorkap een 1,2 liter-driecilinder met mildhybridetechniek die 107 kW (145 pk) en 230 Nm koppel levert. Deze motor is voortaan uitsluitend gekoppeld aan een zestrapsautomaat met dubbele koppeling. Met deze aandrijflijn sprint de 308 in 8,8 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt hij een topsnelheid van 210 km/u. Volgens de WLTP-norm ligt het gemiddelde verbruik op 5 l/100 km en de CO₂-uitstoot op 113 g/km.

Groene Peugeot 308 scheurt langs moderne architectuur, snelheid benadrukt op de snelweg.
Advertentie

Wat is de instapprijs van de plug-inhybride Peugeot 308?

Wie de plug-inhybride wil, moet minstens kiezen voor het Allure-uitrustingsniveau, wat neerkomt op een minimumprijs van 40.855 euro. In dat geval krijgt de Peugeot 308 een 1,6 liter-viercilinder die tot 144 kW (195 pk) en 360 Nm levert. Ook hier is de motor gekoppeld aan een automaat met dubbele koppeling, maar dan met zeven versnellingen. Deze versie haalt de 100 km/u in 7,7 seconden en bereikt een topsnelheid van 225 km/u. De batterij van 17,2 kWh zorgt voor een volledig elektrisch rijbereik tot maximaal 85 km.

Close-up van het Peugeot E-308 embleem op een metallic blauwe elektrische auto.
Advertentie

Instapprijs van 45.435 euro voor de Peugeot E-308 met 448 km rijbereik

De Peugeot E-308 heeft een startprijs van 45.435 euro. Voor de volledig elektrische aandrijving moet je verplicht kiezen voor het GT-uitrustingsniveau. In dat geval krijg je een enkele elektromotor op de vooras met een vermogen van 115 kW (156 pk) en 270 Nm, gevoed door een batterij van 58,3 kWh. Deze combinatie zorgt voor een topsnelheid van 170 km/u en een acceleratie van 0 tot 100 km/u in minimaal 9,3 seconden. Belangrijker is echter het maximale WLTP-rijbereik van 448 km voor de volledig elektrische Peugeot E-308. Dankzij de maximale laadsnelheid van 100 kW kan het batterijpeil van 20 naar 80 procent worden opgeladen in minimaal 32 minuten.

Peugeot 308 SW rijdt door bosweg, achteraanzicht, modern en gestroomlijnd ontwerp.
Advertentie

De Peugeot 308 is als break SW tegelijk duurder én goedkoper

De Peugeot 308 SW, waarvan de kofferinhoud varieert van 467 tot 1.487 liter afhankelijk van de aandrijving, is over het algemeen 1.000 euro duurder dan de hatchback, op één uitzondering na. De Franse break is namelijk al met elektrische aandrijving beschikbaar vanaf het Allure-uitrustingsniveau. Daardoor is hij iets goedkoper dan de hatchback, met een vanafprijs van minimum 43.985 euro.

Sébastien
							Vanhouche

Sébastien Vanhouche

Advertentie