Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De Duitse constructeur heeft een belangrijke samenwerking ondertekend met Rimac Technologie om samen de batterijen van de Neue Klasse te ontwikkelen.
Na de Volkswagen-groep voor zich te hebben gewonnen, waarmee hij nu samenwerkt om de volgende generatie Bugatti's te ontwikkelen, is Mate Rimac er met zijn technologie in geslaagd om een andere Duitse autoreus te verleiden: BMW. De Duitse constructeur en Rimac Technology hebben namelijk een partnerschap op lange termijn gesloten dat de expertise van de Kroatische groep op het gebied van elektrische mobiliteit verder bevestigt. Rimac is niet enkel een constructeur van elektrische hypercars, het is ook een belangrijke leverancier!
BMW en Rimac Technology hebben als doel om samen de nieuwe batterijtechnologie van het Duitse merk te ontwikkelen en produceren. Batterijen die al in de zeer nabije toekomst gebruikt zouden worden door BMW! Deze volgende generatie energieopslag zou namelijk vanaf volgend jaar al in de bodem van de nieuwste Beierse elektrische modellen moeten zitten, met name de berlines en SUV's van de fameuze Neue Klasse.
Het is natuurlijk ook een belangrijk akkoord voor het Kroatische bedrijf, dat in amper 15 jaar tijd is uitgegroeid tot een referentie op het gebied van elektrische wagens. Chapeau. Het partnerschap moet ook bijzonder goed aanvoelen voor de Kroatische ondernemer. Mate Rimac begon namelijk aan zijn elektrische avontuur door een BMW E30 3 Reeks om te bouwen naar een elektrische aandrijving! De cirkel is nu dus rond.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.