MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
En dat vanaf 1 januari. Sinds 2020 bestond het Noorse gamma van de Koreaanse autobouwer al uit enkel auto’s met een stekker, maar nu verdwijnen dus ook de plug-in hybrides uit de catalogus.
Een nieuw jaar betekent nieuwe regels en voor veel mensen ook het moment om beslissingen te nemen met een grote impact op hun leven. Dat laatste moet ook Hyundai Noorwegen gedacht hebben toen het besliste om vanaf 1 januari te stoppen met de verkoop van niet-elektrische auto’s in het land!
Dat Noorwegen een voorbeeld is voor de overschakeling naar elektrisch rijden, dat wisten we al. Twintig procent van het totale bestaande wagenpark is ondertussen elektrisch en tegen 2025 wil het land enkel nog maar elektrische nieuwe auto’s verkopen, al lijkt het erop dat dat al vroeger het geval zal zijn. Dat zag ook Hyundai aan de verkoop van zijn modellen in het land. Sinds 2020 was het er al gestopt met niet-geëlektrificeerde modellen en ‘gewone’ hybrides, en bood het enkel nog plug-in hybrides en puur elektrische modellen aan.
Het is nu marktleider op het vlak van elektrische auto’s in het land en van de 25.000 auto’s die het er sinds 2020 verkocht, was 92% al volledig elektrisch. Daarom trekt de Hyundai-invoerder vanaf 1 januari ook de stekker uit de verkoop van plug-in hybrides en concentreert het zich op 100% elektrische auto’s. De Ioniq 5 dus, maar binnenkort ook de Ioniq 6 en de nieuwe Kona Electric. In België zien we Hyundai nog niet meteen dezelfde beslissing nemen...
Ben jij op zoek naar een elektrische Hyundai? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste elektrische Hyundai-zoekertjes nu hier:
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...